Gå til innhold

Dynamo - mangler lys når jeg stopper


Dingo

Anbefalte innlegg

Jeg har dynamolys på to av syklene mine, og det har fungert helt topp i flere år frem til baklyset (B&M Secula) delvis tok kvelden i vinter. Det vil si at det fungerer fint så lenge jeg triller avgårde, men når jeg stopper så slutter det å lyse. Det har standlight-funksjon, dvs. det skal lyse når jeg står i ro. Frontlyset fungerer fortsatt slik det skal.

Jeg tenkte at det var kapasitatoren som hadde tatt kvelden og fikk tak i nytt lys, denne gang et trelock-lys, likt som jeg har på den andre sykkelen. Kobler det til, det fungerer fint så lenge jeg triller, men også dette slukner umiddelbart når jeg stanser.

Jeg har prøvd å skru standlight av og på på frontlyset, men ingen reaksjon fra baklyset. Litt googling peker på at det kan være problemer med ledningene, men jeg skjønner ikke hva som skal forårsake det.

 

Noen som har tips utover å røske ut alt av ledninger og koble opp på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neste steg, men det fordrer å dra av en del krympestrømper og ledninger som ble niditig teipet når det ble montert. Kjenner ånden foreløpig har gått, ser på det igjen til helgen tenker jeg. I will be back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen viste seg enkel, sykle langt nok til at baklykta blir ladet opp. Var nok defekt på den gamle, syklet litt lengre før jeg testet i helga og der var det plutselig lys.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...