Gå til innhold

Bytte fra Sram red etap AXS 10-28 kassett til 10-33


Anbefalte innlegg

Vurderer ny sykkel som leveres med 48/35 drev og 10-28 kassett. Leverandør vil ikke bytte til 10-33 kassett, så det må jeg gjøre selv. Vil "systemet" oppdage det nye 33 tannhjulet når jeg parret alle komponentene pånytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (15 minutter siden):

Det er vel kun for gir visning en fyller inn kassett størrelse? Det påvirker vel ikke gir funksjoner?

Det er riktig. Man kan fint bytte kassett uten å gjøre noe som helst i appen. Så det er kun om man vil ha all informasjon ‘korrekt’ at man må inn og velge den utvekslingen man kjører med på kassetten. Appen forteller deg eksempelvis tidsbruk pr drev på kassetten etter hver tur. Om du ikke bytter da, for ts sin del, fra 10/28 til 10/33, så vil den fortelle deg at du har brukt x antall minutter på 28t når du har brukt letteste gir, og ikke 33t. Så ingen dramatikk i å ikke fikle med appen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (29 minutter siden):

Men hva henter axs data fra? Jeg oppdaget nå at en må aktivere no i appen for å se noe statistikk . Men hvordan får axs dataen inn i appen? Merkes kanskje at jeg er ny på dette😎

Dataene du får fra systemet ditt er tid brukt på hver av drevene, og snittwatt og antall girskift på hhv frem- og bakgir. Det ramler inn i appen fordi du har koblet telefonen din til systemet via blåtann😃 Softwareppdateringer gjøres via tlf for eksempel. Kartdata hentes vel fra Garmin Connnect som er koblet med Sram-appen igjen. 
Her er eksempler på hva du ser av informasjon i appen fra tilfeldig valgt tur i fjor:

 

 

IMG_2456.png

IMG_2455.png
 

Over disse grafene vil du finne kart og antall klikk/kilometer etc:

 

IMG_2457.png

Endret av RoyE
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dataene du får fra systemet ditt er tid brukt på hver av drevene, og snittwatt og antall girskift på hhv frem- og bakgir. Det ramler inn i appen fordi du har koblet telefonen din til systemet via blåtann😃"

Ikke for å flisespikke, men er det ikke slik at det er Garmin Connect som logger alle dataene fra sykkelen, ikke AXS appen. (Watt, girskift, hastighet, elevasjon etc.) Mesteparten av det vi i ettertid kan se i AXS er jo tilgjengelig på Garmin computer i sanntid. Fra computer går det via blåtann/wifi til Garmin Connect. GC sender data til AXS via en intern protokoll og AXS viser dataene i mer detalj.

Endret av Berget
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berget skrev (2 timer siden):

"Dataene du får fra systemet ditt er tid brukt på hver av drevene, og snittwatt og antall girskift på hhv frem- og bakgir. Det ramler inn i appen fordi du har koblet telefonen din til systemet via blåtann😃"

Ikke for å flisespikke, men er det ikke slik at det er Garmin Connect som logger alle dataene fra sykkelen, ikke AXS appen. (Watt, girskift, hastighet, elevasjon etc.) Mesteparten av det vi i ettertid kan se i AXS er jo tilgjengelig på Garmin computer i sanntid. Fra computer går det via blåtann/wifi til Garmin Connect. GC sender data til AXS via en intern protokoll og AXS viser dataene i mer detalj.

Altså flisespikking, kverulering og besserwisseri var det stor tradisjon for på gamleforumet, og jeg syns i aller høyeste grad vi skal videreføre det her på sykkel.org. Så innspillet ditt er glimrende 👍🏻😃

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...