Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som overskriften sier, tårn eller bordvifte? Bordviften kan stå på hylle eller på bord rett foran sykkelen, men tårnvifte kan plasseres litt mer fritt. 
Men usikker på om tårnvifte gir sterk nok vind eller bare litt forsiktig bris. 

• Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Aldri galt med to vifter om du har plass. Jeg har en bordvifte som brukes til rolige økter, Wahoo headwind til lapskausøkter og begge når jeg kjører ritt på Zwift. 

Posted (edited)

Anbefaler to store og kraftige vifter!

Minimum 120 watt pr vifte og så store vifteblader som du finner.

Jeg bruker to av disse og har en annen tredje vifte også som blir brukt av barna:

https://www.gerdmans.no/kontor-og-konferanse/kontorutstyr-kontortilbehør/vifter/gulvvifte-med-bærehåndtak-forkrommet-stål-rotor-ø-500-mm

Senk også temperaturen i rommet til rundt 14-18 grader!

Hvis du har et stort treningsrom som som meg (38 m2) og følger de andre punktene, er det ikke så viktig med god lufting som @Gubben sier.

Opplever at temperaturen stiger med noen grader, men i et mindre rom er god lufting veldig viktig!

Edited by John_Harald
Posted

Ikke spesielt stort, men rett innenfor garasjen, så har mulighet til å åpne døren mellom og få kjølt ned skikkelig. 

Men ekstra vifte står på handlelisten, evt en som kan stå i garasjen og dytte kald luft inn.