Gå til innhold

End Cap - Nav


Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt meg en White GX LTD GRX400 med noen mangler i forhjulet, egen trå her: 

 

Her manglet det blant annet End Cap til navet. Fikk deler i dag, men klarer ikke å "poppe" disse på slik jeg har sett på youtube.

Først, ta en titt på om jeg har bestilt riktige deler. Ser dette OK ut?

Her er litt spec:

image.png.99ca38c0a4c9ab8db3194c1df1f4fb14.png

Disse er bestilt og mottatt:

https://www.xxl.no/rx-812-front-hub-end-cap-set-12x100mm/p/1226112_1_Style

 

 

Vil disse poppe på plass når jeg skrur på akslingen(den manglet også, men er rett rundt svingen🤞), eller blir det feil?

Eventuelle tips og forslag tas i mot med stor takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 

De poppet heller ikke på plass når akslingen ble skrudd på. 
Hjulet trillet tungt, så åpenbart ikke riktig.

Veldig kort flens på capen som skal inn i navet, men dette er kanskje vanlig….🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med en veldig hjelpsom kar som jobber på et av XXL verkstedene.

Han forteller at disse egentlig skal passe, men denne sykkelen har kommet med litt forskjellige nav avhengig av tilgjengelighet, og mest sannsynlig var dette det «andre» navet. Han fant end cap til dette navet, og skulle sende meg i posten. Super service, så får vi satse på bedre lykke når de ankommer🤞😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med riktig end-caps er et lite helsikke.... Jeg hadde et Easton nav på min gamle fulldemper, som tjente meg veldig godt i mange år. Da jeg tok mot til meg og byttet til 1x drivverk så den skulle være moderne, hipp og kul i noen år til, så bytta jeg til XD boss, og det var selvfølgelig med andre spacere som ikke fulgte med bosset (som jeg til slutt fant til en kristelig pris fra Australia (!!))

Enden på visa ble at jeg tok fram skyvelære og dreide opp en ny spacer i aluminium selv, fremfor flere forsøk på å finne riktig spacere. Det er faktisk ikke så vanskelig å få til om man kjenner noen med en dreiebenk og muligheten for å få tatt noen presise mål.

 

  • Like 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...