Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer en brukt Fatty’O med stiv gaffel til kona som første fatbike. Har tenkt å bytte dekk til Jumbo Jim. Ellers noen showstoppere?

 

Jeg har lest Testen i TS, men erfaringer fra noen som har eid en slik en stund er velkomne. 

Simen

NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2018. Den har funket som forventet. Hjullager tåler ikke mye (hopping), og min hadde Level T bremser som fikk det kjente problemet med treg hendel.

En helt grei fatbike, den gjør jobben, og har bra nok kjøreegenskaper. Har riktignok montert dempegaffel og senkepinne, samt byttet til Jumbo Jim 4.8 da jeg også brukte den en del på sommerstid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill. 
 

Kjøpte en knapt brukt utgave og JJ i tillegg i dag for under seks lapper totalt. Skal være konas første fatbike, blir nok greit. Spent på hvor mye den slankes med JJ slangeløst. Tok full gjennomgang av sykkelen i dag, kutta ned styret, bytta girwire, smørte opp lager, korta inn fremre bremseslange, osv. Legger på litt folie og «good to go» på fjellet etter påske, håper jeg.

  • Like 1

Simen

NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å sette opp hjulene slangeløst med JJ 4.8’’. Null sjans da dekkene var altfor løse på felgen. Selv med slange er de løse og vanskelige å få til å sitte riktig. Spent på hvordan det vil fungere med lavere trykk. 

Simen

NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2024 at 9:37 PM, Simenf said:

Prøvde å sette opp hjulene slangeløst med JJ 4.8’’. Null sjans da dekkene var altfor løse på felgen. Selv med slange er de løse og vanskelige å få til å sitte riktig. Spent på hvordan det vil fungere med lavere trykk. 

Gadd ikke prøve slangeløst etter å ha byttet fra originale kenda til JJ - som du nevnte er det romslig. Men ikke noe prob å kjøre lavt trykk. Når det er sagt opplever jeg ikke sykkelen som tung å trå. Den flytter seg villig nok. Litt på samme måte som en traktor. Ikke spes vits i å strebe etter fart på slettene, uansett ikke mye å hente da min har 28/11-42.

For meg er det mest å holde flyt som er gøy med fat. Overraskende gøy på preppa utforløyper også. Men vær obs på at de brede dekkene skaper sitt eget værsystem, det snør/regner i alle retninger når du får fart 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...