Gå til innhold

Hvilket liggeunderlag i skum anbefales?


Anbefalte innlegg

Nå vil jeg ikke si skumunderlag er de aller beste å sove på. De er dog flotte til å ha under et oppblåstbart liggeunder, og til å bruke som underlag når en sitter ute om kvelden.

Bamse er en klassiker, og veldig populær. R-Verdi på 1.9.

enhcz8p3sosbu07y3prs.avif

Selv har jeg trekkspillunderlaget Thermarest Z Lite SOL. R-verdi på 2

06679_tr_zlitesol_limon_reg_folded.jpg

Hvis komfort er i fokus er kanskje komboen av en av variantene over, sammen med et av de oppblåsbare liggeunderlagene som har litt "fyll" i seg. Jeg har Thermarest Xlite og Xtherm. Lette liggeunderlag, helt OK komfort. Liggeunderlaget jeg har til Amok Hengekøyen, Amok Winterlight, er et par hakk opp i komfort. Det er fylt med en eller annen syntetisk isolasjon. Og siden vekten ikke skal minimeres til det ytterste, så er ytterstoffet litt mer behagelig og mindre glatt. Mistenker at Amok Winterlight enten er inspirert av, eller designet av Exped sine liggeunderlag. Negative er jo at slike liggeunderlag har en tendens til å koste ganske mye.

Fjol_Winterlight_Length_3_1000x.jpg?v=1616532812

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...