Gå til innhold

Redde bilder fra SD kort


Anbefalte innlegg

Hjelp!

"Noen" har dratt kortet ut fra PC og plutselig er beskjeden fra både kamera og PC at kortet ikke er formatert, og begge tilbyr seg å gjøre det. 
Det er en del bilder der jeg ikke har lagt over til noe backupmedium, og jeg skulle gjerne redde dem om mulig. Chkdsk vil ikke ha noe med disken å gjøre og sier det er en RAW disk. 

Er det noen som kan anbefale et verktøy med sjanse for å lykkes, og som ikke laster ned drøssevis av virus og spam hos meg?

 

LarsB

Endret av LarsB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør et søk på Reddit, eller google "reddit recover files from SD card". De vanlige treffene du får med Google er oftest bare betalt dritt og spam osv. Min go-to når jeg lurer på noe nå er å inkludere reddit først i søket.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med hell benyttet meg av Active@ File Recovery for å gjenopprette filer fra en crashet HD + mulig slettede bilder fra SD kort.

Faktisk såpass fornøyd at jeg har kjøpt lisens i to runder med 10 års mellomrom. Mener man kan kjøre scan med demoversjonen for å se om man finner filene og kan gjenopprette 10 filer eller noe gratis. Funker det, er lisensen verd det.

https://www.lsoft.net/file-recovery/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...