Jump to content

Trøbbel med Rotor INpower-krank og R2-bike


Recommended Posts

Jeg kjøpte i høst en Rotor Inpower MTB-krank fra R2-bike. Hovedgrunnen til å kjøpe den og derfra var at jeg ikke klarte å finne andre watt-kranker i 170 mm på lager rundt omrking. 
Som med internettsalg så er det helt fint helt til noe ikke er helt fint. 
Da jeg monterte kranken, med Rotors eget BSA30-kranklager og nytt Energizer batteri fikk jeg kun paret kranken til mobil/klokke/computer i korte perioder, før jeg måtte resette kranken ved å putte batteriet inn baklengs. Jeg forsøkte flere ganger med flere forskjellige batterier, inkludert lithium og standard alkaline. Det funket kun noen minutter frem til kranken gikk i dvale, og så måtte jeg ut med batteriet og på han igjen for å klare å pare krank med elektro-dingsene. 

Det endte med at jeg sendte kranken i retur etter diverse chatter med både Rotors og R2s kundeservice. Returen måtte jeg besørge selv. 
R2 mottok kranken og testet den bare for å finne ut at den fungerte som den skulle. I følge dem. Deretter sendte de kranken og lageret i retur til meg igjen, denne gangen gratis og uten fortolling heldigvis. 
I dag gikk jeg ned i kjelleren for å forsøke og montere kranken på Blur-en igjen. Bare for å oppleve at den ikke lot seg parre med noen enhet i det hele tatt. 
Jeg har en 2Inpower krank på retroraceren som har fungert problemfritt i 10 år, men denne Inpower-kranken til terrengsykkelen får jeg altså ikke til å fungere. 

Er det noen som har erfaring med Inpower-kranker med AA-batterier i akslingen som har noe tips? Eller noen med R2-bike-erfaring som har noen tips til fremgangsmåte for enten å få ny enhet eller pengene igjen? 

 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Du har snakket mer Rotors kundeservice?
Det hjelper ofte å gå via produsenten og få vite at den skal byttes derfra. Da blir forhandlere mer samarbeidsvillige. 
Jeg har gjort det selv med hell med produkter kjøpt på XXL og Power

LarsB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...