Gå til innhold

En Åpen Invitasjon til Syklister i Nord-Norge


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal lage en videoserie i sommer fra 1. juni - 1. juli (ca.) hvor jeg skal sykle forskjellige steder i Nord-Norge.

Dette er et samarbeid med NOTS, hvor formålet er å vise fram hva slags natur vi har i Norge, og hvorfor det er viktig å beskytte syklisters tilgang til naturen.

image.jpeg.29e435448e5717b83c53c6e890deb2c6.jpegSom ikke alle vet, så er det ganske stort press på syklisters tilgang til naturen, i form av profitt eller naturbeskyttelse. Derfor er det så fint at vi har NOTS som kan passe på at vi har lov til å bruke naturen til sykling. Men NOTS trenger flere medlemmer, og det er dette vi håper å oppnå med denne serien.

Her kan dere se reiseruten: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1ZtjrB-c7T75erYhrQa81Lheiv8i9mvI&usp=sharing

Trykk på hver pil for å se turene jeg har lagt inn, og vurderer å prøve meg på. Bor du i nærheten av noen av stoppa, så må du gjerne melde deg på! Jeg setter stor pris på lokalfolk som vil vise fram naturen sin. Mange av turene er det jeg vil kalle for idiot-turer, med mye bratt pushbike, og lite garantert sykling. Men det blir ofte fin utsikt, og en god historie.

image.jpeg.0b2042917d55583f7296c125c739b9fc.jpeg

For de som ikke er kjent med det jeg gjør, så lager jeg en del YouTube-videoer som jeg publiserer her: https://www.youtube.com/c/markusfinholt

Og for de som lurer så blir all snakking blir på norsk.

image.jpeg.6fb7c9808102de9d10afa1d86a686d57.jpeg

Jeg håper å få med noen lokalkjente sjeler fra områdene på kartet. Jeg har allerede planlagt et par besøk med enkelte venner, men det er selvfølgelig plass til flere. Og vær litt obs på at det tar lengre tid å dra på tur når alt skal filmes. Så har du lite tid, eller dårlig tålmodighet, så er dette kanskje ikke for deg.  Her skal vi kose oss, ta det rolig, og utforske artige fjell, folk, og destinasjoner.

 

Hvis du har lyst til å bli med, bare send meg en melding på instagram: @markus_finholt eller på mail: markus.finholt@gmail.com

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 9
  • Thanks 1
  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner også hvis det er vanskelig for mange med jobb, familie og andre obligasjoner å melde seg på noe sånt, så det er også mulig å følge reisen min på instagram. Jeg skal prøve å poste daglig, selv om jeg ikke er så glad i instagram. Så er det mulig å slenge seg på hvis man ser at det passer.

Og hvis det er noen som har hus tilgjengelig hvor jeg kan lade kamerautstyr på vei opp er det også helt nydelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garpen skrev (På 2.5.2024 den 22.14):

Du er ikke ute på Hamarøy... Ellers skulle du få låne strøm og en seng.

Skal gjennom Hamarøy når jeg er på vei hjemover, stoppet mellom Skibotn og Bodø. Hvis jeg ikke tenker på feil område da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
MarkusFinholt skrev (9 timer siden):

Skal gjennom Hamarøy når jeg er på vei hjemover, stoppet mellom Skibotn og Bodø. Hvis jeg ikke tenker på feil område da.

Hamarøy er stort ... Jeg er tre - fire uker noen mil fra Skutvik i nærheten av et gammelt fiskevær som heter Buvåg. Det er ikke så mye god sykling der, desto bedre padling. 😄

På vei nordover til sommerstedet har jeg stoppet på de vanlige stedene for å sykle, og i tillegg til en liten knaus ved Fauske som er en fin nedkjøring: Finnedvarden sjukt morsom sti! 🌈 | Ride | Strava den ligger nesten langs E6 og kan sykles på en time.

Endret av Garpen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...