Gå til innhold

Fremdekk med fokus på kontroll, Magic Marry vs Assegai


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer å dele i valget mellom Magic Marry og Assegai dom fremdekk? 

Jeg har i mange år vært en svoren tilhenger av Magic Marry i den mest klissete gummien som finnes foran. Det vil vel i dag si Ultra Tacky og Super Gravity casing. Det vil også si at det som betyr mest for meg foran er godt grep. Jeg bryr meg lite om rullemotstand. Til tross for et langt og godt forhold til MM så vurderer jeg nå å teste Assegai i MaxxGrip og Exo+ casing. Blant annet for enda litt bedre/forutsigbart grep på hardere underlag og røtter/stein. Det er blitt mindre og mindre sykling i bauta og det er lite leire der jeg sykler - så pakking skal ikke være et stort problem. 

Dekket skal på en 160 mm enduro sykkel som brukes til stisykling i Trondheim. Noen turer til Åre og andre steder blir det også. Jeg kommer meg ned det meste, men jeg kjører ikke hardt. Så grep i lav hastighet er viktig, forstår det slik at noen dekk trenger å bli lagt ganske mye over og kjøres hardt for å skinne. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så er Assegai laget nettopp for å gi bra grep uten å måtte legge over så mye, i motsetning til klassikeren DHF som jeg kjørte med før.

Det fremdekket som har imponert meg mest med grep de siste ti årene er Continental Der Baron Projekt. Det hadde et utrolig bra grep. De var dessverre helt håpløse å sette opp slangeløst, men forhåpentligvis har Conti fikset det siden 2017, og samtidig beholdt grepet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri testet Magic Mary, men har kjørt Assegai Maxxgrip EXO+ foran på min Pole Stamina i et par sesonger nå. Sykler hovedsakelig variert sti i skog/fjell i Nord-Norge, med fokus på best mulig grep i høy(est mulig) fart i både våte og tørrere forhold.

Definitivt stor forskjell på Maxxgrip-gummien vs Maxxterra. Før Assegai hadde jeg en sesong på Butcher med T9-gummi, før det igjen Vigilante med High Grip-gummi, og først på denne sykkelen DHF i Maxxterra. Disse ville jeg rangert følgende, fra best til dårligst:

  1. Assegai Maxxgrip
  2. Vigilante High Grip
  3. Butcher T9/DHF Maxxterra

Kunne tenkt meg å teste Kryptotal med klissegummi, men siden dette foreløpig bare er tilgjengelig i DH-casing med ganske stor vektøkning fra dagens oppsett så har jeg ikke tatt steget ennå.

Spent på å høre sammenligning med Mary når du får testet Assegai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...