Gå til innhold

Gipsplater i carport


Anbefalte innlegg

IMG_2608.jpeg.c5822bab7a00a364b0ac62b5e8fd1bda.jpegEtt av de viktigste oppdragene for pølsevev-forum er jo å prate oppussing og bygg.

Henger hos modern for tida, og ble snakk om å feste noe hyller på stenderne i carporten her. Der ser jeg det kun er gipsplater mellom, er det grei skuring å bare la det være sånn, eller bør man behandle eller slå på noe mer utenpå?
 

Antar det er gips for utebruk, men ser jo på papiret at det har vært fuktig her gjennom en vinter i snøhølet. Men vil tippe det er luftig nok til at mugg ikke er et issue, og kanskje er det mest kosmetiske grunner til å slå på noe utenpå?

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er GU som er benyttet. 

Ville slått på noe på innsiden for å beskytte GU mot slag eller skarpe gjenstander. Hvis dere for eksempel monterer rupanel vil carporten være mye mer fleksibel med hensyn til å henge opp utstyr 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp billigste rupanel og flekk opp, det koster ikke stort og er gjort på kort tid om man er to stk med kappsag og spikerpistol. Alternativ OSB plater som også tåler en del påkjenning og er fint å henge opp ting i. Med et strøk maling så blir det både lysere og ganske holdbart.

Jeg var i ferd med å starte på en lang harrang om hvorfor jeg syns gips nesten uansett situasjon er noe svineri, men jeg skal la den kjepphesten ligge og heller gå og legge meg 😄

 

 

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...