Gå til innhold

Bytte krank fra SRAM XX SL 170mm til 165mm - kompabilitet + Transmission drivverk


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp for å finne rett vei i jungelen.

 

Kranksett

Jentungen sin sykkel er utstyrt med SRAM Transmission XX SL med dertil hørende krank med 170mm armer.

Hun er liten (158cm) og ønsker seg kortere krankarmer.

Ser at SRAM leverer 165mm men det er "en jungel" å finne rett.

Så langt har jeg kommet frem til at jeg skal ha:

T - type drev

Dub wide (55mm kjedelinje)

Bikeshop har 1 sett SRAM XX1 armer med 8 bolt innfesting og 165mm armer og DUB wide, som virker som skal passe.

Normalt har vel SRAM hatt 3 bolt DM, men en eller annen sa til meg at man hadde bytta til 8bolt for å ha et sett armer som passer både enkle drev og wattmåler.

Er det noen som kan bekrefte at dette stemmmer, jeg klarer ikke finne bekreftelse på det i farta og det er jo greit å få bestilt rett når man først skal kaste noen tusenlapper etter et produkt.

 

Drivverk:

Sykkelen er utstyr med fullt XX SL drivverk inkl. kassett og kjede og dette koster jo blod og er i mitt hode idiotisk å bruke til trening.

Ser at X0 kassetten ikke veier "et tonn" og koster omtrennt 50% av den som står på og det samme gjelder XO kjede.

Er det en grei "bang for buck" løsning??

 

Har tidligere kjørt GX eagle kassett på treningshjula og XX1/X0 kjede samt Garbaruk på ritthjula, men kjenner ikke Transmission opplegget godt nok ennå til lete rundt etter andre alternativer.

Hjelp!!!

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Svarer meg selv😀😀

XX1 Eagle med dub wide aksling og 8 bolt passer fysisk de nye drevene til Transmission, men offsett blir feil ifølge Cycleservice Nordic og anbefales dermed ikke.

Da ble det en XX krank i 165mm så får vi se hvordan det funker.

Ellers ble det XX kassett og XX kjede til treningshjula for maksimal levetid og ikke helt sprø pris.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis, jeg feiga ut og kjøpte XX krank med drev komplett så får jeg heller prøve denne løsningen om jeg må bytte krank på flere.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...