Bollis Posted May 6 Posted May 6 Hei Veit noen om det er andre kranksett som er kompatible med Dura Ace FC7800? Jeg har kjørt på 7800-settet i en del år nå og tenkte å bytte alt av drivverk. Jeg har leita lenge etter Fc7800, men det er vanskelig å finne krankringer o.l.. Der er noe på Ebay, men jeg ville helst handle her i Norge. Så derfor lurer jeg på om det er noe annet som er kompatibelt med FC7800. Noen som vet? Takker for all hjelp..! 🙂 Quote
SykkelØyvind Posted May 6 Posted May 6 (edited) Alle kranker til 10 og 11-delt vil fungere med Dura Ace Drivverk forøvrig - altså kjede og kassett i dette tilfellet. Du kan også bruke kjeder og kassetter fra 10-delte SRAM-grupper, Edited May 6 by SykkelØyvind Quote Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.
JanS Posted May 6 Posted May 6 Ser ut til å vera bra utval av ringer her med BCD 130: https://bikable.no/komponenter/drev/landeveis-drev?81[]=ø130&page=1&products_per_page=30 Quote
Bollis Posted May 6 Author Posted May 6 SykkelØyvind skrev (48 minutter siden): Alle kranker til 10 og 11-delt vil fungere med Dura Ace Drivverk forøvrig - altså kjede og kassett i dette tilfellet. Du kan også bruke kjeder og kassetter fra 10-delte SRAM-grupper, Vil det da si at jeg kan bruke nyere type kransett bare det er 10-delt? Og uansett om det er Dura Ace, Ultegra eller Sram? Quote
Bollis Posted May 6 Author Posted May 6 Det jeg tenker, er i utgangspunktet å bytte ut ringene på kranksettet som er på nå. (FC7800) Men visst det kostnadsmessig kan lønne seg eller ikke være stor forskjell, vil jeg vurdere å bytte hele kranksettet til en ny. Jeg må selvfølgelig ha ny kassett og kjede også 🙂 Quote
SykkelØyvind Posted May 6 Posted May 6 Bollis skrev (37 minutter siden): Vil det da si at jeg kan bruke nyere type kransett bare det er 10-delt? Og uansett om det er Dura Ace, Ultegra eller Sram? ja Quote Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.
LarsB Posted May 7 Posted May 7 ...og 11 delt i tillegg som @SykkelØyvind skrev litt lengre oppe. Verden er din østers som de sier. LarsB Quote
Recommended Posts