Gå til innhold

Gaffel XC


Anbefalte innlegg

Sykla Valdres rittet i dag og det gikk jo sånn passe, det vil si helt ok etter treningsmengde.

Et mega irritasjonsmoment underveis var at gaffelen ikke ville låse skikkelig. Og ble stående og nikke 20-30mm i toppen.

Gaffelen er en 2020 RS SID Select+ med 110mm vandring som fulgte med sykkelen (Canyon LUX CF SL 8.0) originalt.

Den er nylig servet og «blæra» som pleier å sprekke inni disse er bytta på garanti og oppgradert og vaieren er stram.

Google sier at denne gaffelen er sånn, men det sliter jeg litt med å akseptere.

Er det noen som kjenner dette problemet?

Alternativet er å kjøpe en 120mm gaffel og bytte evt. å bygge den ned, men jeg tror ikke 10mm ekstra vandring betyr allverden i geometriens verden.

AG 

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Knutspeed skrev (1 time siden):

Har en 2020 SID Select+ 120mm, og den låser dønn. Riktig nok med lockout på krona. Etter tidlig reklamasjon pga bushing-overlapp har den vært problemfri mellom service.

Da høres det ut som om min trenger en liten service, tror jeg.

Synes det virka rart at den ikke låser….

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...