msteiro Posted June 15, 2024 Posted June 15, 2024 Ser at noen bikefittere(?) har egne standardsykler de måler ut fra, ergometertype sykler som kan justeres alle veier, noen automatisk og med 3D scanning av kroppen osv. Mens andre tilbyr mer klassisk tilpasning av sykkelen du har. Men hvis man skal knuse n+1 så burde sykkelen passe skikkelig tenker jeg, og ikke jekkes på plass med ekstra lange/korte stem og rar setback, selv om det vil funke. Liker feks Selle Italia sin løsning hvor de kan gi deg hvilke sykler som passer deg og i hvilken størrelse, ink spacere på stem og nøyaktig seteposisjon. Noen som tilbyr dette i Norge? Tenker det må være en av de bedre (men kanskje minst sexy) oppgraderingene for et godt sykkelliv. Quote
Gruskverner Posted June 16, 2024 Posted June 16, 2024 sFit på Fornebu, Sykkeltilpasning.no i Drøbak og BikeFitStudio på Skarnes har i hvert fall jig og tilbyr "analyse før kjøp" - vet ikke hvilken modelldatabase de bruker til å matche, men du kommer vel uansett inn med et knippe kandidater på forhånd tenker jeg. Quote
msteiro Posted June 16, 2024 Author Posted June 16, 2024 Ser at myvelofit bla tilbyr "scan" av dimensjoner og gir tips om størrelser, men usikkert hvor godt noe sånt treffer. Ser at på en del merker er jeg ned i large, og Scultura Endurance helt ned i ML. Er 193, så et godt stykke unna generiske størrelsestabeller. Quote
Recommended Posts