Gå til innhold

«Chainsuck» ny sykkel


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for et par uker siden en ny Giant propel 23 advanced pro 0. Jeg syntes det er en fantastisk sykkel og er egentlig utrolig fornøyd. Men jeg var ute på fjerde eller femte tur med sykkelen da kjedet hoppet av da jeg skulle gire opp til storeskiva foran(på flata og uten at jeg tråkket med noe særlig kraft). Noe som resulterte i at kjedet klemte seg imellom ramme og skive og skaden som er avbildet. 
 

Er dette noe som ville bekymret dere? Og tror dere det er noe man kan kreve fikset på garanti? Jeg har ikke justert girene siden jeg fikk den og sykkelen ble kun brukt ca. 200 km før dette skjedde. 
 

https://ibb.co/NmHg8XY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gratulerer med ny sykkel! Det er alltid kjedelig når sånt skjer, særlig når sykkelen er ny. Det ser heldigvis ikke ut som det er noe mer enn kosmetiske skader. Det er nok ikke en garantisak sånn opp mot produsenten, men om utsalgsstedet har bygget den opp/justert den for deg har du jo garanti på arbeidet. Du kan jo ta den innom der du kjøpte den og høre hva de tenker. Har du verdisakforsikring er det også mulig denne dekker utbedring av kosmetiske skader.

Hvordan du kan forhindre skader fra fremtidige chainsucks har vi for øvrig diskutert nærmere i denne tråden.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kjedelig, men langt fra uvanlig. Jeg er enig med barodeur, det ser kun ut som en lakkskade. Jeg anbefaler deg å montere en kjedefanger. Det er en svært billig forsikring, og du unngår at kjedet blir kastet av (hvertfall den veien!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! Skal gå til innkjøp av kjedefanger eller beskyttelse til å ha der. Syntes det ser ut som lakkskader selv, men ville høre andres mening og. Det er jo på et lite synlig sted så det gjør ikke så mye, men greit å passe på at rammen ikke blir skadet 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...