Gå til innhold

Online.no


Anbefalte innlegg

Fikk plutselig en hyggelig mail fra Telenor med faktura på bruk av mailsystemet deres. Første tanke er da selvsagt å si opp vårt årelange forhold som har vart siden forrige århundre en gang.

Lurer da på; er det en metode for å få fram en liste/oversikt over alle nettsteder/leverandører hvor denne adressen er brukt, for så å endre til en annen mailadresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Det er jeg rimelig sikker på at det ikke gjør. Dersom du bruker en password-manager som feks 1Password eller LastPass vil du jo ha en liste over hvor du har kontoer men det er nok fremdeles en høyst manuell oppgave å gå inn hos alle sammen og endre.

Min løsning på dette var å opprette mitt eget domene med min egen adresse og så la den forward'e alt til den leverandøren jeg faktisk bruker, for tiden gmail. Da er det bare ett sted jeg må endre dersom jeg senere vil vekk fra Google. 

Sannsynligvis er den beste løsningen å beholde online-adressen en stund til men å begynne å gå inn og endre til ny adresse etter hvert som det dukker opp ting der. Da kan du i samme slengen ta stilling til om det som kommer inn av mail kommer fra noen du har interesse av å fortsatt få mail fra og så bare ikke oppdatere adressen din hos de du ikke vil beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Telenor annonserte at de skulle ta betalt for e-post var begeret fullt for min del. Byttet til annen fiberleverandør bare på trass. Gikk gjennom nettbutikker og tjenester som jeg husket å ha brukt siste år for å oppdatere mailadressen. Mange tilbyr jo innlogging med tlf nr uansett, så var ikke så stort problem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ordnet med online-adresser både til samboer og far i tillegg til min egen en gang for mange år siden gjennom mitt internett-abonnement. Min adresse var "hovedadressen". For et par måneder siden fikk min far e-post om at Telenor ville begynne å ta seg betalt for adressen, men verken jeg eller samboer fikk denne e-posten. I går kom det krav i min nettbank for en adresse (39,-/mnd) som er spesifisert med min fars e-postadresse. Kan legge til at jeg ikke har hatt Telenor-abonnement på flere år, mens min far har trådløst internett hos dem. Kan det tenkes at min og samboers adresser har falt ut av betalingssystemet deres siden vi ikke er kunder lengre? 

Er det noen som har fått faktura uten å få e-postmelding først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt onlineadresse siden forrige århundre.I vår fikk jeg email fra Telenor at de ville ta betalt. Min kone hadde også en mailadresse , men brukte den ikke, unntatt mot Apple og Polar., og kanskje noen ukjente. Da vi fikk denne meldingen endret vi de stedene han hadde online til min( vår felles) adresse.  Vi ringte så  Telenor kundeservice for å si opp hennes adresse. Fikk da beskjed om at det var unødvendig da vi kunne ha flere  e-postadresser i samme familie. Her har tydeligvis  Telenor endret seg, for i går fikk vi et tillegg på min mobilfaktura på 8 x39 =312kr.  Jeg ringte da og fikk dette kreditert, og fikk sagt opp min kones e-post. 

Jeg har fortsatt registrert min onlinekonto flere steder,så det vil ta tid å endre alt til min G-mail konto, som jeg har registrert mange steder allerede. Vil også legge til at jeg får mye spam og Pfishing på min online kontoen aldri på G-mail. Trodde at det nå skulle bli bedre siden Telenor lovte det mot betalingen , men så langt har det  ikke skjedd. Det eneste som har skjedd et at spam fra feks mcaffee, nå ser ut til komme fra Telenor,og ikke fra diverse adresser. Jeg stiller meg undrene til at ikke Telenor engang klarer filtrere ut spam som ser ut til å være sendt fra Telenor engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...