Gå til innhold

Valg av EL fulldemper


Anbefalte innlegg

Begynner å bli gråhåret og sliter litt med ett kne, tenkte derfor å utøke stallen med en EL-fulldemper fo å få litt fler sykeltimer.

Er 187, 100Kg og snart 60, men liker fortsatt sti, og sykler lite annet. Glad i nedoverbakker. Kjører en del heis og shuttlebasert, men da trenger jeg ikke el.

Så sliter jeg litt med valget. Fra før har jeg Transition Sentinel i XL, Moxie hardtail i longer og en Pole Taiga fat i XL. Ganske langt og slakt over hele linja.

 

Har litt dårlig erfaring fra Shimanos motor fra leiesykkel, vil helst ha Bosch. 

 

Det jeg har kikket på er: (Alle disse er på lager for kjapp levering.)

Pivot Shuttle LT :  Pluss,  Fin spec, pen - Minus, Shimano

Transition Repeater Pluss, Jeg digger sentinel og dette blir litt det samme. - Minus, Shimano, og enda mindre for pengene enn hos de andre.

Orbea Wild : Pluss, Bosch - Minus 35mm gaffel blir for pinglete. Er Unaas blitt en god butikk?

Trek Rail 9.8 : Pluss, Bosch, har fått et bra tilbud - Minus, Kona ha en og det blir litt døvt med to like. Hun er førnøyd med sin, men dropperen er litt kort, og det skrangler av og til i batterifestet.

Specialized : Sikkert fine, men er helt uaktuell på grunn av dårlig erfaring.

 

Noen som har synspunkter med grunn på hva jeg bør eller ikke bør velge?

Eller annet som er på lager og som kan testes og leveres kjapt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Jeg har ingen erfaring fra noen av syklene, stusser dog litt på det du sier om gaffel på Wild, hvilken modell er det som har 35 mm innerbein? De jeg ville ha vurdert selv har 38 mm som standard, så de er å få kjøpt. 

Shimano EP8 har neppe vært Shimanos stolteste ingeniørkunst, mange som ryker bare fordi du bruker dem etter intensjonen. Noen påstår hardnakket allikevel at feilraten ikke er noe verre en Bosch, og det kan jo tenkes, utfordringen er jo at den ikke er mulig å gjøre service på. Når det er sagt har vi jo norsk forbrukerkjøpslov som gir god beskyttelse i fem år. Det påstås at EP801 er forbedret, det samme med de siste iterasjonene av EP8, men det er det ingen som har sett i praksis. Har selv en Orbea Rise kjøpt hos Unaas høsten 2021 med Fox 36 og DPX2 dempere som standard (M10). At de skulle være mindre grovt på en Wild høres ikke rett ut. Til Oslomarka-sykling som er min bruk fungerer den helt strålende, men da er det stisykling som er formålet.  

Erfaringen med Unaas så langt har vært helt topp, motoren min røyk her i vinter og det gikk smertefritt å få ny på garanti. Også hatt et par andre småplukk som også har løst seg tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...