Gå til innhold

Skovalg


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tror det er behov for ett par nye terrengsykkelsko. Jeg har hatt et par Sidi Dragon i noen år nå og de har vært OK, men bindingen begynner å ta kvelden. Antagelig på grunn av nok søledans og generell slitasje. Stoffet har også begynt å sprekke opp. Den ene strammingen har jeg aldri klart bli klok på. Passformen sitter som støpt, og det har vært viktig.. Jeg har også hatt Shimano Sphyre tidligere, men har opplevd at BOA må etterstrammes hele tiden under ritt. Sålen gikk også i oppløsning etter to sesonger. Jeg driver nå og ser meg om etter nye og jeg ser på de siste versjonen av overnevnte sko. Jeg kvier meg litt for å satse på sko som utelukkende har Boa-snøring. Har dere noen gode tips til sko som egner seg til og CX spesielt som innebærer litt løping? Jeg er ikke fremmed for å legge ned en god slump penger for gode sko.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Alle føtter er forskjellige, så det som passer en passer ikke andre. Hvis du er fornøyd med Sidi så kjøp det igjen tenker jeg. 
 

Personlig bruker jeg Shimano sine Shimano ME702, men de er ikke akkurat CX orientert. Gode å gå i er det absolutt, og ikke sklir man heller.  
 

Spesh har så vidt jeg skjønner en del gode sko.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par ME702 som jeg bruker innimellom, men aldri på sykkelritt. De er fine de 🙂

For terrengritt som innvolverer en del søle og møkk, har jeg bare ikke blitt imponert over BOA. Enten så må de etterstrammes, eller så sliter jeg med å få dem løsnet etterpå. Det virker som at friksjon mellom sleve snørebåndet og sporet det skal skli rett og slett ikke er egnet for slik bruk. De SIDI-ene jeg har nå, har ikke BOA-snøring øverst, kun på midten. Og bollelåsflapp nederst. Øverste lås er vanlig skrallestropp som jeg syns fungerer. Men, de har sluttet å virke etter noen års heftig bruk og jeg har ingen intensjoner å slutte med heftig bruk.

Foreløpig står det mellom disse tre: 
SIDI: https://www.bikester.no/sidi-mtb-drako-2-srs-sko-herre-M122218.html?vgid=G855127#cgid=36954

Shimano: https://bikeshop.no/shimano/eshxc902mcl01s43500/shimano-xc902-s-phyre-terrengsko-black-str-43-5
Northwave: https://www.bikester.no/northwave-extreme-xc-2-shoes-men-M1343739.html?vgid=G2014512#cgid=36974

Endret av Juffe

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano XC 702 har ihvertfall fungert veldig godt til all mulig bruk fra stisykling til grussykling. De har vært ekstremt solide, har ikke hatt noe problem med BOA og bytter de nå ut etter 4-5 år kun pga lukta.....med et par like. Men når det gjelder sko kan det som passer for noen selvfølgelig være helt feil for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...