Gå til innhold

Bagasjebrett til rasersykkel


Anbefalte innlegg

Etter gode tips her inne har jeg funnet ut at jeg vil prøve bagasjebrett bak på pendlersykkelen for sidevesker.

Ser denne brukende ut?


Basil Universal Cargo System MIK bagasjebrett

image.png.8b9d6639705edbf8f1a5301e19f5c858.png

https://www.bikester.no/basil-universal-cargo-carrier-mik-M802796.html

 

Den har MIK-feste, men jeg vet ikke om det gir så mye fordeler?

Skal studere sykkelen i morgen for å se om den har noen egnede festepunkter.. 😀

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Noe som er kjekt å ha / bør styres unna når det gjelder bagasjebrett?
 

Er vel ikke rare vektbegrensningen på de, selv om jeg husker å ha sittet bakpå (og hatt folk bakpå) uten uhell i ungdomstiden..

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk over hva du skal frakte, og se om veskene er kompatible med bagasjebrettet. Dedikert vanntett PC-veske eller PC-innsats til veske er å anbefale om PC skal transporteres. MIK-systemet har endel fine toppvesker. Dobbeltsjekk at bredden på bagasjebrettet stemmer overens med festene på sykkelen. Mitt Ortlieb Three Rack var litt smalere enn festene jeg har ved akslingen, og det måtte litt kraft til for å få det på plass. Trengte også litt lengre roundstays for de øvre festene, for at bagasjebrettet skulle bli horisontalt og Tubus sine passet racket. Lik diameter på rørerene.

Ortlieb og Tubus er gode merker. Dyrere. Bagasjebrett er enkel konstruksjon, og det viktigste er at det passer sykkelen og bruken. Kjøper en et oppsett som fungerer og er av bra kvalitet, er det gull verdt i lang tid.

Det er litt tips angående brett og vesker i blandeveisdelen av forumet.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...