Jamez Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 Har noen erfaring med verktøy for planering av anleggsflater for kalipere på flat mount? F.eks. Park Tool DT-5.2 ? Har i perioder litt skriking/vibrasjon foran på Factor LS'en min, og når jeg satte på nye klosser nå, ser jeg at det nok skyldes at kaliper ikke står helt perpendikulært på skiven, og dermed griper ikke klossene hele flaten jevnt. Har også opplevd at bremsen blir hengende litt etter lang hard nedbremsing som jeg tenker skyldes at stemplet går skeivt og da "henger" litt. (løsner av seg selv ved å pumpe hendel lett 2-3 ganger da, men likevel irriterende nok) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted August 11, 2023 Share Posted August 11, 2023 Det er en jobb som er så "skummel" og krever så dyrt verktøy at jeg overlater det til LBS. Har hatt godt resultat. Én gang brukte de bare håndfil i stedet for planfreser, da de mente at det bare var en liten kul i overgangen fra lakken som var problemet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamez Posted August 11, 2023 Author Share Posted August 11, 2023 Foran på sykkelen kan man jo planere 140/160 adapteren da framfor anleggsflaten på gaffelen... så da tenker jeg det er ganske safe... kan jo evt bare ta av braketten og slipe den bittebittelitt skrå med sandpapir på en flate og ujevnt trykk... skal lite til for å få det bedre enn det er, for er synlig litt skeivt ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts