Gå til innhold

Valdresbanen på sykkel?


saktetur

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til strekningen Dokka - Bjørgo på Valdresbanen? Lurer på om det er mulig å ta seg fram med sykkel? 

Ikke fremmed for litt pushbike, men må på en måte være mulig å komme fram. Eventuelt at man har en mulighet til å komme av sporet i nærheten av en grusvei. Å sykle Valdresbanen over Tonsåsen hadde vært så mye hyggeligere enn å tråkke bakkene med biltrafikken tett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sykle Sandmovegen fra Dokka til Høljerast. I Høljerast krysser to hovedfeilen og sykler gjennom Etnedal og videre opp Nord Etnedal, Steinsetbygda og videre til Leira/Fagernes. Hvor skal du videre fra Bjørgo? Fra Høljerast har du også mulighet til å sykle over Leirskogen og ned til Bagn, videre kan du sykle opp til Reinli og til Sundvollen i  Aurdal. Den asfalterte togstrekningen fra Bjøro til Fagernes går forbi Aurdal

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips @RedDevil. Planen var å bruke Sandmovegen og fortsette 33 over Tonsåsen, men så kom jeg på at Valdresbanen kanskje kunne brukes. Har søkt litt mer nå og det ser ut til å være mer egnet for fottur enn sykkeltur, dessuten har den stedvis fått hard medfart av "Hans"

Via Steinsetbygda, eller alternativt Skjenangen/Robøle er jo også gode alternativ men dog noe mer kupert. Der har jeg forøvrig aldri syklet, ser spennende ut på kartet.

Leirskogen inngår i et annet prosjekt, så den utgår denne gang. Har syklet mellom Bjørgo og Fagernes og har satt veldig pris på sykkelveien der. Ypperlig strekk og flere steder å få seg både mat og drikke.

Planen er Beitostølen hvor jeg skal fortsette på fjorårets avsluttede Mjølkevegen/NS.5    Således er jo dette mest å betrakte som transportetappe, men tur er tur. 

Men først, med kona til Mallorca (sykling forbudt) og så må trøbbelet etter "Hans" få roe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, det ryktes at jeg allerede bruker for mye tid på tur. Har i stedet fått anledning til å tilbringe noen timer til fots langs superfine sykkelveier mellom Santa Ponca og Palmanova/Magaluf. 
Vi trives ikke veldig godt i strandstol så etter morgenbad er det ut å gå😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...