Gå til innhold

Marbella, er det noe for en syklist?


Anbefalte innlegg

Skal til Marbella i oktober og blir der en uke, på det som blir min første sykkelferie utenlands! Er dette noe å glede seg til, som syklist? Eller er det bare festing i alle gater og aggressive bilister på landeveiene? 

  1. Er det noen som har vært der og som har noen turforslag? Alt fra 30-150 km er fint. 
  2. Burde jeg få lånt meg en koffert og ta med ræsern, eller er det like greit å leie? 

Tenker også andre tips og råd er velkomne i denne tråden, det være seg kafeer og restauranter, eller attraksjoner (ikke feriehuset til Erling Braut Haaland). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sykle opp til Ronda og i området der oppe. obligatorisk.
Når du først kommer deg opp i høyden har du mye å ta av, spesielt på turer på 150km

det er mange sjapper som leier ut fine sykler, hvis du bare skal være der en uke hadde jeg leid sykkel

nedover i området der så er det mange med mye penger og høy albueføring, raske biler og heftige motorsykler. stedvis så er trafikken nesten som hjemme på berget

Endret av Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bra der nede, men det går opp og ned hele tiden så blir fort høydemeter. Kystveien er helt jævlig å sykle på så prøv finn deg en rundtur hvor du ender ned på samme sted´ish. Opp til Ronda er fint, fler veier dit og det går flere veier når du først kommer opp på platået der. Har syklet i området der noen ganger, men da jeg har hatt leiebil har jeg ofte kjørt bort til Estepona, der er det en stor gratis parkering når du kommer inn til byen. Opp derifra finner du veldig mange veier du kan sy sammen til en runde. 

Du sier du skal til Marbella, mener du da selve byen. Er stor forskjell på hvor man legger opp ruta bare man kommer litt vekk fra byen den ene eller andre retningen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky skrev (2 timer siden):

Du må sykle opp til Ronda og i området der oppe. obligatorisk.
Når du først kommer deg opp i høyden har du mye å ta av, spesielt på turer på 150km

det er mange sjapper som leier ut fine sykler, hvis du bare skal være der en uke hadde jeg leid sykkel

nedover i området der så er det mange med mye penger og høy albueføring, raske biler og heftige motorsykler. stedvis så er trafikken nesten som hjemme på berget

Ronda er notert! Enig i at det er enklest å leie, ender nok opp med det. 

hrukin skrev (10 minutter siden):

Masse bra der nede, men det går opp og ned hele tiden så blir fort høydemeter. Kystveien er helt jævlig å sykle på så prøv finn deg en rundtur hvor du ender ned på samme sted´ish. Opp til Ronda er fint, fler veier dit og det går flere veier når du først kommer opp på platået der. Har syklet i området der noen ganger, men da jeg har hatt leiebil har jeg ofte kjørt bort til Estepona, der er det en stor gratis parkering når du kommer inn til byen. Opp derifra finner du veldig mange veier du kan sy sammen til en runde. 

Du sier du skal til Marbella, mener du da selve byen. Er stor forskjell på hvor man legger opp ruta bare man kommer litt vekk fra byen den ene eller andre retningen. 

 

Vi skal bo i selve byen, et par km vest for sentrum. Det så veldig fint ut opp fra Estepona, så kommer nok til å følge tipset ditt der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området rundt Marbella er veldig bra. Bilistene er stort sett veldig snille. Med en gang du kommer litt ut av sentrum er det nesten ikke trafikk i det hele tatt. Eneste mulighet for flat sykling er retning Gibraltar eller Malaga, men da med mye trafikk. Husk lys på sykkelen, bruker alltid baklykt og ofte lys foran.

Veien opp til Istán er en liten perle, nesten uten biler 

Klatringen opp fra Estepona er veldig fin, er mulighet for klatring fra 3 til ca 1430 moh på stort sett fin asfalt .

Leie sykkel der er ganske/veldig dyrt, 35-50 euro om dagen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien opp til Ronda er fin for syklister, Ducatister og sportsbil entusiaster. En del kjører hardt og det er skilter som henvender seg til de som kjører over fartsgrensen, noe om at det er blinde kurver og at de kan kjøre på folk bakfra.
Som sagt over, jo lenger vekk fra Norge du kommer, jo hyggeligere trafikanter møter du. Stort sett...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...