Gå til innhold

Scott Spark, Dropper Post siger sammen


Anbefalte innlegg

Har oppdaget en lite problem med Heve/senke senke pinnen på sykkelen. Når jeg hever den ute belastning går den helt opp, men siger sammen ca 5cm når jeg sitter på den, dette skjer ikke med en gang men gradvis mens jeg sykler. Det er en Syncros Duncan Dropper Post. Noen som har noen tips på hvordan man fikser dette? Sykelene skal benyttes på Birken til lørdag 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Uten at jeg kjenner akkurat denne typen, så vil jeg gjette på at setepinnen din trenger en service. Jeg har en RS Reverb der sag er et kjent problem og som krever en komplett rebuild. En quick fix er å gjøre følgende:

1) Snu sykkelen opp ned

2) Trykk inn remotehendelen og komprimer setepinnen. Slipp så hendelen

3) Snu sykkelen tilbake og trykk inn hendelen slik at setepinnen spretteer opp.

Prøv å se om det same hjelper i ditt tilfelle. Dette er kun en midlertidig løsning på RS Reverb.

Endret av Juffe

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (37 minutter siden):

Uten at jeg kjenner akkurat denne typen, så vil jeg gjette på at setepinnen din trenger en service. Jeg har en RS Reverb der sag er et kjent problem og som krever en komplett rebuild. En quick fix er å gjøre følgende:

1) Snu sykkelen opp ned

2) Trykk inn remotehendelen og komprimer setepinnen. Slipp så hendelen

3) Snu sykkelen tilbake og trykk inn hendelen slik at setepinnen spretteer opp.

Prøv å se om det same hjelper i ditt tilfelle. Dette er kun en midlertidig løsning på RS Reverb.

Takker, ikke noe problem med å ta den hverken opp eller ned, problemet er at den siger sakte sammen under sykling. Har prøvd å presse den helt ned og opp igjen flere ganger, men fortsatt samme problem. Fikk noen tips om at det kunne være vaier som var for stram

Endret av jokr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jokr skrev (14 minutter siden):

Takker, ikke noe problem med å ta den hverken opp eller ned, problemet er at den siger sakte sammen under sykling. Har prøvd å presse den helt ned og opp igjen flere ganger, men fortsatt samme problem. Fikk noen tips om at det kunne være vaier som var for stram

Det kan jo være at det er vaieren som er for stram, men det er jo rart at sag stopper på ca 5cm. Metoden som jeg beskrev handler kun om å fjerne evt luft som har havnet på feil side at stempelet og ikke at den ikke beveger seg opp eller ned (!). Men det er jo ikke sikkert at metoden vil virke på den typen setepinne som du har.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løste seg mår jeg hevet hele setepinnen ett par centimeter. Satt vel en 3 til 5 cm for lavt. Det merket jeg godt under Birken.  Så ca halvveis var det vare å finne frem verktøy og rette opp. Skal fintune dette i løpet av uka n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...