esphav Posted August 26, 2023 Posted August 26, 2023 Ble påkjørt av en bil bakfra i dag for første gang. Heldigvis relativt lav hastighet, så ingen personskade. Bilfører la seg langflat og var veldig behjelpelig, og vi har utvekslet kontaktinfo. Politiet var også på stedet og registrerte personinfo, men uten personskade tar de det ikke videre. Uansett greit å kunne referere til i forbindelse med forsikring/skader på sykkelen da. Noen som har tips til hvordan jeg bør gå videre med kontroll av sykkelen nå? Det eneste synlige er noen småskraper og (kanskje) litt kast i bakhjulet. Men med fullkarbon ramme og hjul blir jeg jo litt nervøs for hva som kan være av skjulte skader, både med tanke på egen sikkerhet, men også verditap på sykkelen. Noen som har erfaring med dette? Har sendt melding til min egen forsikring (innbo med utvidet sport/sykkelforsikring) om hvilke erfaringer de har, men dette skal jo ikke dekkes av min forsikring uansett. Får se hva de svarer over helga. 1 Quote
san Posted August 26, 2023 Posted August 26, 2023 Virker som du allerede har gjort "alt etter boken" på nåværende tidspunkt. Et mulig tillegg kan være å ta med seg sykkelen til merkeforhandleren for inspeksjon og få en skritlig uttalelse derfra på hva/om de finner noe som kan ha betydning. Om det blir positivt eller negativt så er det opp til deg å bruke uttalelsen til forsikring, senere salg eller hva den måtte gjøre for nytte. 1 Quote
esphav Posted August 26, 2023 Author Posted August 26, 2023 san skrev (25 minutter siden): Virker som du allerede har gjort "alt etter boken" på nåværende tidspunkt. Et mulig tillegg kan være å ta med seg sykkelen til merkeforhandleren for inspeksjon og få en skritlig uttalelse derfra på hva/om de finner noe som kan ha betydning. Om det blir positivt eller negativt så er det opp til deg å bruke uttalelsen til forsikring, senere salg eller hva den måtte gjøre for nytte. Supert, takk for råd! Å stikke innom merkeverkstedet var også mitt neste steg, så det høres bra ut. Takk! Quote
baronKanon Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 Hørte en podcast om et firma som driver med inspeksjon med ultralyd for å sjekke om det er skader. Koster blod, men blir ofte brukt av forsikringsselskaper for å bedømme om de må erstatte ramme eller ei. Dette var dog i Australia. Tror ikke det finnes noe slikt i Norge. Quote
Recommended Posts