Andreas Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 Har en eldre bil (2011) som fungerer fint og kjøres så få km i året at det ikke er verdt å se etter ny enda. Noe jeg derimot savner er et ryggekamera når jeg skal hekte på litt større/tyngre tilhenger alene. Allerede fått noen merker på støtfangeren når jeg har bommet litt. Ingen krise, men fint å unngå. Har skjerm til navigasjon/video integrert i bilen, men har ikke lyst/evner til å begynne å koble til der. Har ryggesensor til normal rygging, men den skiller ikke mellom at det noe bak bilen, kulekoblingen er over tilhengerfeste eller at kulekoblingen er 2cm inn i støtfangeren(som heldigvis er litt fleksibel). Så. Finnes det et kamera på batteri som jeg kan feste på nummerskilt/bakrute(magnet/sugekopp) og så koble opp til mobilen via wifi/blåtann? Helst under kr 1000, kr 500 hadde vært fint. Helst et passe kjent merke, så jeg ikke føler at jeg tar en risiko ved å laste ned appen. Googlet litt rundt uten å finne. Ser at det eksisterer overvåkningskameraer som har lignende funksjoner, kan det være en løsning? Quote Kaffe- og teansvarlig
Andreas Posted September 1, 2023 Author Posted September 1, 2023 Kan egentlig svare selv, siden en kamerat påpekte det åpenbare, som jeg aldri har tenkt på. Mitt GoPro Hero 7 Black dekker behovet mitt, bare jeg kjøper sugekoppfeste. Fin løsning. 1 1 Quote Kaffe- og teansvarlig
York Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 Tøft! Er det bare en vanlig trådløs funksjon som du bruker? Slå på kamera og åpne app på mobilen? Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Andreas Posted September 1, 2023 Author Posted September 1, 2023 Ja, preview-funksjonen i Quik-appen. Brukt det tidligere når jeg har inspisert takrenner med forlengerskaft, så litt rart jeg ikke klarte å koble to og to. Hadde spart meg for et nytt merke igår. Et OK bilde og er bittelitt lag, men helt klart nok til å se det en trenger om en tar det rolig. Fant også ut at jeg hadde et GoPro Magnetic Swivel Clip i GoPro-casen. Multipurpose-gniten-løsning for the win. Nå blir utfordringen å huske å ta det av før en kjører ut på motorveien. 1 Quote Kaffe- og teansvarlig
York Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 Kan du montere det inni bilen semi-permanent? 🤔 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Andreas Posted September 1, 2023 Author Posted September 1, 2023 Kan hende, har litt forskjellige GoPro-fester fra den (svært korte) tiden jeg synes det var gøy å filme alle aktiviteter. Får utforske festepunkter neste gang jeg skal rygge rundt med tung henger. Billig sugekoppfeste høyt på bakruten kunne kanskje fungert. 1 Quote Kaffe- og teansvarlig
Andreas Posted September 15, 2023 Author Posted September 15, 2023 Bilskiltet var ikke magnetisk(kanskje plast) så måtte bruke GoPro Claw på vindusviskeren. Bortsett fra at det var noen millisekunder lag og litt retningsforvirrelse*, fungerte det strålende. Ingen ny skramme denne gangen. *skjer automatisk bare jeg skal rygge i nærheten av en henger. 2 Quote Kaffe- og teansvarlig
Recommended Posts