Gå til innhold

Ryggekamera wifi/blåtann+batteri+billig: Finnes det?


Anbefalte innlegg

Har en eldre bil (2011) som fungerer fint og kjøres så få km i året at det ikke er verdt å se etter ny enda. Noe jeg derimot savner er et ryggekamera når jeg skal hekte på litt større/tyngre tilhenger alene. Allerede fått noen merker på støtfangeren når jeg har bommet litt. Ingen krise, men fint å unngå. Har skjerm til navigasjon/video integrert i bilen, men har ikke lyst/evner til å begynne å koble til der. Har ryggesensor til normal rygging, men den skiller ikke mellom at det noe bak bilen, kulekoblingen er over tilhengerfeste eller at kulekoblingen er 2cm inn i støtfangeren(som heldigvis er litt fleksibel). Så.

Finnes det et kamera på batteri som jeg kan feste på nummerskilt/bakrute(magnet/sugekopp) og så koble opp til mobilen via wifi/blåtann? Helst under kr 1000, kr 500 hadde vært fint.

Helst et passe kjent merke, så jeg ikke føler at jeg tar en risiko ved å laste ned appen. Googlet litt rundt uten å finne. Ser at det eksisterer overvåkningskameraer som har lignende funksjoner, kan det være en løsning?

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, preview-funksjonen i Quik-appen.

Brukt det tidligere når jeg har inspisert takrenner med forlengerskaft, så litt rart jeg ikke klarte å koble to og to. Hadde spart meg for et nytt merke igår. Et OK bilde og er bittelitt lag, men helt klart nok til å se det en trenger om en tar det rolig. Fant også ut at jeg hadde et GoPro Magnetic Swivel Clip i GoPro-casen. Multipurpose-gniten-løsning for the win.

Nå blir utfordringen å huske å ta det av før en kjører ut på motorveien.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende, har litt forskjellige GoPro-fester fra den (svært korte) tiden jeg synes det var gøy å filme alle aktiviteter.

Får utforske festepunkter neste gang jeg skal rygge rundt med tung henger. Billig sugekoppfeste høyt på bakruten kunne kanskje fungert.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bilskiltet var ikke magnetisk(kanskje plast) så måtte bruke GoPro Claw på vindusviskeren. Bortsett fra at det var noen millisekunder lag og litt retningsforvirrelse*, fungerte det strålende. Ingen ny skramme denne gangen.

*skjer automatisk bare jeg skal rygge i nærheten av en henger.

Tilhengerfeste – Kopi.jpg

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...