Gå til innhold

Nye sykkelsko


Anbefalte innlegg

Sykkelskoen gikk i oppløsning, så trenger ny. Ser det finnes i mange prisklasser, er det noe man bør være obs på? Tenkte å kjøpe til SPD, er det eneste typen som brukes til terrengsykling? Greit hvis skoene er greie å gå i, da det blir litt leiing av sykkel inn og ut av bygninger.

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sykler mest koseturer, pendler, og evt sti med litt trasking ville jeg valgt sko av samme type som feks Specialized Rime. Både Shimano, Northwave og mange flere levere slike type sko. 
Disse skoene er et ypperlig kompromiss mellom stivhet og passform mens du sykler, men er samtidig av typen du kan gå litt rundt med. 
Er brorparten av syklingen også mer trening, kan man heller vurdere en mer vanlig type terrengsykkelsko. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (2 timer siden):

Ser at vintersko er en egen kategori, noen ligner litt mer på «vanlige sko». Mon tro om vintersko kan brukes hele året?

Mange vintersko blir for tette og klamme på sommerstid, jeg synes ikke det frister å bruke mine Northwave Celsius i juli – de passer bedre på regnvåte dager i november. Et par sko som jeg derimot bruker hele året, er Shimano XM-900, de føles mer som fjellsko, og funker strålende til vått terreng eller dager hvor det må bæres og bakses litt i fjellterreng. Disse skoene bruker jeg også til pendling gjennom hele vinteren med gode ullsokker i.

 

Shimano_Fjellsko.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (16 minutter siden):

Takk for tips, kanskje sommersko + skotrekk i neopren er bedre som et helårs alternativ 🤔 

Mulig jeg går for noe ala pendlerskoene dine 🙂

Min erfaring er at neoprentrekk over sommersko funker greit som beskyttelse mot regn og kjølig fartsvind, men at de er langt unna å isolere nok til å bli en god løsning på de kaldeste vinterdagene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...