jaknudsen Posted September 21 Share Posted September 21 Jeg har et NW-krankdrev liggende som jeg tror har 3mm offset. Hvordan måler man dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted September 27 Author Share Posted September 27 … ingen? 🥲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokkitan Posted September 27 Share Posted September 27 Hva slags drev og hvilket grensesnitt for montering har det? Hvis noen har tilsvarende så kan de legge sitt flatt og måle høyde. Hvis ikke så får du prøvemontere på kranken og sjekke kjedelinjen; dvs. avstand fra senter på seterør til tennene. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 27 Share Posted September 27 legg flatt, mål avstand fra senter til flate som ligger an mot krankarmen. Mål avstand fra bord til midt på tennene. Trekk fra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted September 28 Author Share Posted September 28 rokkitan skrev (På 27.9.2023 den 12.36): Hva slags drev og hvilket grensesnitt for montering har det? Hvis noen har tilsvarende så kan de legge sitt flatt og måle høyde. Race Face, GXP: rokkitan skrev (På 27.9.2023 den 12.36): Hvis ikke så får du prøvemontere på kranken og sjekke kjedelinjen; dvs. avstand fra senter på seterør til tennene. Jepp, men er ikke sikker på om jeg skal beholde det, litt mye styr da. baronKanon skrev (På 27.9.2023 den 12.41): legg flatt, mål avstand fra senter til flate som ligger an mot krankarmen. Mål avstand fra bord til midt på tennene. Trekk fra. Hva er «senter» i denne sammenhengen? 7mm fra bord til midt på tennene, i hvert fall: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 29 Share Posted September 29 jaknudsen skrev (15 timer siden): Hva er «senter» i denne sammenhengen? 7mm fra bord til midt på tennene, i hvert fall: Andre veien! Men ja, her ville jeg sett 7mm som senter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted October 2 Author Share Posted October 2 baronKanon skrev (På 29.9.2023 den 11.48): Andre veien! Men ja, her ville jeg sett 7mm som senter Takker. Men hva mener du med «andre veien»? Og hva bety «7 mm som senter»? Fant en illustrasjon hos Wolf Tooth. Her måler de avstand fra anlegg mot krankarm til ytre kant av wide-tann. Den målingen på bildet mitt over er ca 5 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted October 2 Share Posted October 2 jaknudsen skrev (1 minutt siden): Takker. Men hva mener du med «andre veien»? Og hva bety «7 mm som senter»? Fant en illustrasjon hos Wolf Tooth. Her måler de avstand fra anlegg mot krankarm til ytre kant av wide-tann. Den målingen på bildet mitt over er ca 5 mm. Du har 6mm, ifølge denne, ser det ut til. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted October 2 Author Share Posted October 2 Målte på samme måte et SRAM-drev med 3 mm påstemplet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts