Gå til innhold

Hvordan bære sykkel(m/teksting)


Switchblade

Anbefalte innlegg

  • Switchblade endret tittelen til Hvordan bære sykkel(m/teksting)

Gjorde det på samme måte når jeg var her oppe en tur tidligere i sommer. Neste gang jeg skal på ekspedisjon der det blir en del bæring av sykkel skal jeg sørge for å ha/pakke sekken så den har en "platform" på toppen der underrøret kan hvile stødig.

DD375004-F5B9-4784-A124-D01BFDC48715_1_201_a.jpeg

  • Like 1

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (2 timer siden):

Fra vår kjære Sepeda fra moderforumet:

https://bikepacking.com/news/restrap-hike-a-bike-harness/

 

Jeg har tre vanlige vesker fra Restrap og er veldig førnøyde med de, virker som et skikkelig ordentlig merke.

Det er godt å se at det dukker opp dedikerte løsninger for selv snevre segmenter som jo dette hvert fall foreløpig er. Kan jo være artig og bare slenge sykkelen i stativ på bilen og kjøre rett til foten av et eller annet fjell og så slenge sykkelen på ryggen.

Jeg har en Osprey Talon 11 som jeg bruker til sykling og vandring sålangt, men føler at den muligens blir litt liten til dette formålet selv om jeg stapper den full for å få bygget en hylle øverst. Neste over der har jeg en 60L tursekk som igjen blir for stort. Jeg får se om det blir noe dedikert eller om jeg handler en midt i mellom tursekk som selvfølgelig kan benyttes til alt annet enn hike-a-bike også.

 

Alex Righetti i videon over viste jo også en ferdig løsning.

 

spacer.pngspacer.png

https://outentic.com/en/BACKPACKS/HIKE-BIKE/

 

Virker til å være et bæresystem som man så kan slenge på en bag og bruke som vanlig sekk også. Personlig skulle jeg helst ha prøvd noe slikt før handling så jeg må nok gå noen runder i tenkeboksen før en eventuell handel.

 

Her vises instruksjonsvideo:

 

 

Endret av Switchblade
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Switchblade skrev (På 9.7.2023 den 20.33):

 

Han her har mye erfaring med dette, så det er åpenbart at han har brukt tid på å finne den minst anstrengende måten.

 


Lærte denne første gang da jeg gikk bratte skråninger i alpene for +10 år siden. Det er helt klart den beste måten. Når du stropper den til en sekk så får du ganske mye moment som flyttes ut fra senter av ryggraden. Blir det langt å bære vil de fleste merke det mer med en slik løsning.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...