Gå til innhold

Bremseklosser for karbonhjul


Anbefalte innlegg

Swissstop er bra, men jeg opplever Campagnolo sine som enda bedre.
Ett moment som spiller inn her er at bremsebanen på hjulene også varierer, så ikke utenkelig at noen hjulsett kan være bedre med Swiss og andre med Campagnolo.
Uansett hva en velger mellom disse to, blir det bra da en er på toppsjiktet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blesvik skrev (2 timer siden):

I den grad noen klosser fungerer på våte carbonfelger...

Med svart Swisstop og karbonfelg er min erfaring at når du begynner å bremse tar det en liten stund før det "biter". etter at vannet er "visket" bort og på litt lengre bremsestrekninger vil felgen bli oppvarmet og da fungerer det ganske så bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (1 time siden):

Med svart Swisstop og karbonfelg er min erfaring at når du begynner å bremse tar det en liten stund før det "biter". etter at vannet er "visket" bort og på litt lengre bremsestrekninger vil felgen bli oppvarmet og da fungerer det ganske så bra. 

Absolutt blant de bedre, men var bare en kommentar for å sette forventning. Jeg har vært på alt fra kork til Black Prince, men man må bare være bevisst at det er materialer med svært forskjellige friksjonskoeffisienter for våte og tørre overflater. Så bremselengder blir typisk 3-4 hjulomkretser lengre, minimum. Det finnes beklageligvis ingen magisk løsning på det 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...