Gå til innhold

Video: Hvorfor man ikke skal kaste batteri i søpla.


Anbefalte innlegg

De fleste har hørt man ikke skal kaste batterier i søpla, men mange gjør det. Det igangsetter flere branner i uka for renovasjonsetatene. En morsom video er fin voksenopplæring, og flammene fra et lite puslebatteri er overraskende store. 1m30sek er vel et batteri som følger med lykter og endel annet.

  • Thanks 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan brukte batterier være en ressurs for å lage nye batteri? Med tanke på kostnadene batteribranner påfører samfunnet har jeg tenkt tanken om det burde vært pant på batterier. Jeg vet ikke hvor jeg skal kaste brukte batterier i dag, men hadde vært nice å «tjene» penger (få igjen pant) på å levere rett sted 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (8 timer siden):

Kan brukte batterier være en ressurs for å lage nye batteri? Med tanke på kostnadene batteribranner påfører samfunnet har jeg tenkt tanken om det burde vært pant på batterier. Jeg vet ikke hvor jeg skal kaste brukte batterier i dag, men hadde vært nice å «tjene» penger (få igjen pant) på å levere rett sted 🙂

Tror alle matbutikker har innsamlingskasse. Er hvertfall der jeg dumper mine.

Driver ellers å bytter ut til oppladbare AAA og AA batterier. Fungerer dog ikke på røykvarslere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...