Jump to content

Recommended Posts

Posted

De fleste har hørt man ikke skal kaste batterier i søpla, men mange gjør det. Det igangsetter flere branner i uka for renovasjonsetatene. En morsom video er fin voksenopplæring, og flammene fra et lite puslebatteri er overraskende store. 1m30sek er vel et batteri som følger med lykter og endel annet.

• Thanks 2

Kaffe- og teansvarlig

Posted

Kan brukte batterier være en ressurs for å lage nye batteri? Med tanke på kostnadene batteribranner påfører samfunnet har jeg tenkt tanken om det burde vært pant på batterier. Jeg vet ikke hvor jeg skal kaste brukte batterier i dag, men hadde vært nice å «tjene» penger (få igjen pant) på å levere rett sted 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Posted

En kan vel levere batteri samme sted som selger lik type batteri, ref. Norsirk.

Som regel samler jeg bare opp en fin haug i garasjen, som blir med på en av turene til gjenvinningsstasjonen. Matbutikkene er vel ofte pålagt å ha et returpunkt.

returpunktet-finner-du-ofte-rett-ved-pan

• Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Posted
York skrev (8 timer siden):

Kan brukte batterier være en ressurs for å lage nye batteri? Med tanke på kostnadene batteribranner påfører samfunnet har jeg tenkt tanken om det burde vært pant på batterier. Jeg vet ikke hvor jeg skal kaste brukte batterier i dag, men hadde vært nice å «tjene» penger (få igjen pant) på å levere rett sted 🙂

Tror alle matbutikker har innsamlingskasse. Er hvertfall der jeg dumper mine.

Driver ellers å bytter ut til oppladbare AAA og AA batterier. Fungerer dog ikke på røykvarslere.