Gå til innhold

"Vinterhack" Sweet Protection Falconer (II) hjelm


gazelle.bein

Anbefalte innlegg

Har slitt litt med plassen til hjelmluer under Falconer II hjelmen. Helt tynne luer går fint, men hvis det er litt tykkelse så sitter hjelmen veldig stramt. I dag satte jeg med ned for å studere om det var noe som kunne gjøres. Prøver å forklare etter beste evne. For de som er i besittelse av hjelmen så vil det forhåpentligvis være forståelig: Det ligger et gjennomsiktig plaststykke i fronten av hjelmen (under gult mips lag om du har det). Denne holdes på plass av "stagene" til det bakstykket med strammehjul (en på hver side). Ved å lage et ekstra hull på den ene siden av denne (se bilde) så kjøpte jeg meg de ekstra millimeterne jeg trengte for å komfortabelt ha på lue av den litt tykkere varianten. Rollen til det her plaststykket er vel å holde en fasong/struktur på hjelmen. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at hacken har svekket beskyttelsen på noe vis.

Mulig det er samme patent på de nye modellene, og at dette også vil funke på de. 🤷‍♂️

IMG_20231108_210050.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hjelmputer har tatt kvelden, så kjøpt nye. Dessverre er de på en omvei om Harstad av en eller annen grunn, så venter fortsatt.

bafkreieem7qpdnpaosuvwl6vef5ksgv7gandaogd3naytbgqnywibzh36e.jpg.72daf4f743f1224469725763503af207.jpg

Derfor har jeg syklet uten hjelmputer siste dagene. Og det har egentlig vært veldig nice. Lua gjør jo samme jobben, men har nå litt mere plass. Slipper at hjelmen sitter langt oppå hodet.

  • Haha 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...