Gå til innhold

Girproblem, kjedelengde?


Anbefalte innlegg

Monterer nytt Microshift Advent drivverk på pendleren, men har støtt på et problem. Se vedlagt bilde, giret klarer ikke å skifte kjedet over på det største drevet på kasetten. Det er ikke endepunktjusteringen, girarmen kan fysisk bevege seg nok sideveis, men kjedet blokkerer det. B-skruen er i bunn, og giret er spesifisert til å tåle 46 tenner.

Er det kun kjedelengden her som er problemet?

Må jeg kjøpe et helt ekstra kjede for å skjøte på, til tilstrekkelig lengde?

Det er snakk om 42 tenner foran, 46 tenner bak, 1x9 oppsett.

KMC X9 EPT kjede, med alle 114 leddene.PXL_20230712_093950479.jpg.0492513b31009e7449a3a84609be88a7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det arme bakgiret står jo i full strekk der. Han har ingenting mer å gå på. Her tror jeg faktisk det er snakk om 3-4 lenker for kort, eller kanskje til og med mer. Hadde der den står nå vært det letteste giret så ville jeg nok lagt til en lenke eller to. Så når du ordner deg nytt kjede så bør du hvert fall sjekke nøye før du korter det ned for mye 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...