ErlendMG Posted July 12 Share Posted July 12 Monterer nytt Microshift Advent drivverk på pendleren, men har støtt på et problem. Se vedlagt bilde, giret klarer ikke å skifte kjedet over på det største drevet på kasetten. Det er ikke endepunktjusteringen, girarmen kan fysisk bevege seg nok sideveis, men kjedet blokkerer det. B-skruen er i bunn, og giret er spesifisert til å tåle 46 tenner. Er det kun kjedelengden her som er problemet? Må jeg kjøpe et helt ekstra kjede for å skjøte på, til tilstrekkelig lengde? Det er snakk om 42 tenner foran, 46 tenner bak, 1x9 oppsett. KMC X9 EPT kjede, med alle 114 leddene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hbakken Posted July 12 Share Posted July 12 Det så rimelig ut som for kort kjede ja... Og når du har kontroll på endeskrue og b-skrue så er kjede neste å endre på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted July 12 Share Posted July 12 Uten tvil kjedet som er altfor kort. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErlendMG Posted July 12 Author Share Posted July 12 Ahhhh, ja at normal kjedelenge kunne bli for kort, vurderte jeg aldri som et mulig problem. Ser elsykkel-varianten av kjedet, E9 EPT kommer med 136 ledd, det hadde vært tilstrekkelig...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gazelle.bein Posted July 12 Share Posted July 12 Det arme bakgiret står jo i full strekk der. Han har ingenting mer å gå på. Her tror jeg faktisk det er snakk om 3-4 lenker for kort, eller kanskje til og med mer. Hadde der den står nå vært det letteste giret så ville jeg nok lagt til en lenke eller to. Så når du ordner deg nytt kjede så bør du hvert fall sjekke nøye før du korter det ned for mye 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErlendMG Posted July 12 Author Share Posted July 12 Kommer til å starte et sted rundt 12-14 ledd ekstra og måle meg ned derfra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisch Posted July 13 Share Posted July 13 https://microshift.com/wp-content/uploads/2021/03/Advent-X-Rear-Derailleur-Installation-VerRD002003.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts