LochNess Posted November 21, 2023 Posted November 21, 2023 Har en stund hatt lyst på wattmåler til sykkelen og nå foreslår kona at det er noe jeg kan ønske meg til jul. Krankarm ser ut til å være billigst, men der er det fullt av fancy ord som 105, Dura Ace og Ultegra, mens jeg har en slik sykkel smekkfull av Claris: https://www.gekkobikes.no/products/flow-grv/ Er det kanskje "best" å punge ut for pedaler i stedet for, som da er enkelt å ta med til ny sykkel når jeg engang kjøper det? Quote
rosandholm Posted November 21, 2023 Posted November 21, 2023 Bikeshop har vel 4iiii gen 3 påmontert en shimano 105 arm til 1999,-. Passer sålenge du har Shimano Hollowtech som jeg tror Claris er? Bare kjøp riktig lengde. Quote
LochNess Posted November 21, 2023 Author Posted November 21, 2023 (edited) Utifra hva jeg klarer å finne så trooor jeg at det er eldre kranksett som ikke er hollowtech (Krank: Shimano Claris RS 200 50/34T) Edited November 21, 2023 by LochNess Quote
rosandholm Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 (edited) LochNess skrev (12 timer siden): Utifra hva jeg klarer å finne så trooor jeg at det er eldre kranksett som ikke er hollowtech (Krank: Shimano Claris RS 200 50/34T) Ja, jeg så også det etterpå men satt i bilen så fikk ikke skrevet. Da blir det enten kranksett eller pedaler! Edited November 22, 2023 by rosandholm 1 Quote
LochNess Posted November 22, 2023 Author Posted November 22, 2023 Takk for svar, da virker pedaler som den enkleste løsningen uansett når man må bruke mye penger, og det også er enklest å ta med seg til ny sykkel i fremtiden. Ulempen er en del kortere batteritid som jeg kan se Quote
Hen9ng Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 Favero Assioma er relativt rimelig og svært gode pedaler. Fås med måling på en eller to sider. Ladet de en gang i fra Juni til Oktober ca. 5000 km så tror ikke du vil følge på at du lader sykt ofte uansett. Quote
Panda Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 Har hatt Assioma Duo i 4 år nå og de holder fremdeles batteri ekstremt bra. Lader ca. hver 45 dag (noe som tilsvarer over 60 timer). Quote
imag Posted November 23, 2023 Posted November 23, 2023 Nok en stemme for Assioma Duo. Byttet akkurat lager på mine - trodde det var etter tre års bruk, men viser seg at de har gått i fire og et halvt uten et eneste problem. Quote
Olechr Posted November 23, 2023 Posted November 23, 2023 Assioma Duo her også. De er veldig bra. Nå har jeg akkurat hatt et problem og selv om det er utenfor reklamasjon/garanti tid så ordner de opp. Så en ting er pedalene er bra, nå som jeg har prøvd supporten deres så er den bra også. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør.
LochNess Posted November 23, 2023 Author Posted November 23, 2023 Takk for input! Noe som taler i mot å kjøpe kun wattmålerene for å bruke med eksisterende pedaler? Sparer en høvding på det, fremfor komplett pedalsett, samt at jeg ikke helt dobler verdien på sykkelen min kun med pedaler 😄 https://bikeshop.no/favero-electronics/77202s/favero-assioma-duo-shi-wattmåler-bt-ant-plus-198g-for-shimano-pedaler Quote
imag Posted November 23, 2023 Posted November 23, 2023 Veldig høy såkalt Q-faktor på Shimano-varianten (dvs. pedalene havner lengre ut fra krankarmen). Det hadde ikke fungert for min del (og var ikke lansert da jeg kjøpte mine), men så er jeg veldig følsom for selv små endringer på kontaktpunktene. Quote
Recommended Posts