Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en stund hatt lyst på wattmåler til sykkelen og nå foreslår kona at det er noe jeg kan ønske meg til jul.

Krankarm ser ut til å være billigst, men der er det fullt av fancy ord som 105, Dura Ace og Ultegra, mens jeg har en slik sykkel smekkfull av Claris: https://www.gekkobikes.no/products/flow-grv/

Er det kanskje "best" å punge ut for pedaler i stedet for, som da er enkelt å ta med til ny sykkel når jeg engang kjøper det?

Posted (edited)

Utifra hva jeg klarer å finne så trooor jeg at det er eldre kranksett som ikke er hollowtech (Krank: Shimano Claris RS 200 50/34T)

Edited by LochNess
Posted (edited)
LochNess skrev (12 timer siden):

Utifra hva jeg klarer å finne så trooor jeg at det er eldre kranksett som ikke er hollowtech (Krank: Shimano Claris RS 200 50/34T)

Ja, jeg så også det etterpå men satt i bilen så fikk ikke skrevet. Da blir det enten kranksett eller pedaler!

Edited by rosandholm
  • Thanks 1
Posted

Takk for svar, da virker pedaler som den enkleste løsningen uansett når man må bruke mye penger, og det også er enklest å ta med seg til ny sykkel i fremtiden. Ulempen er en del kortere batteritid som jeg kan se

Posted

Favero Assioma er relativt rimelig og svært gode pedaler. Fås med måling på en eller to sider. Ladet de en gang i fra Juni til Oktober ca. 5000 km så tror ikke du vil følge på at du lader sykt ofte uansett. 

Posted

Nok en stemme for Assioma Duo. Byttet akkurat lager på mine - trodde det var etter tre års bruk, men viser seg at de har gått i fire og et halvt uten et eneste problem.

Posted

Assioma Duo her også. De er veldig bra. Nå har jeg akkurat hatt et problem og selv om det er utenfor reklamasjon/garanti tid så ordner de opp. Så en ting er pedalene er bra, nå som jeg har prøvd supporten deres så er den bra også.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Posted

Veldig høy såkalt Q-faktor på Shimano-varianten (dvs. pedalene havner lengre ut fra krankarmen). Det hadde ikke fungert for min del (og var ikke lansert da jeg kjøpte mine), men så er jeg veldig følsom for selv små endringer på kontaktpunktene.