Gå til innhold

Kompatibilitet wattmåler på billigsykkel


Anbefalte innlegg

Har en stund hatt lyst på wattmåler til sykkelen og nå foreslår kona at det er noe jeg kan ønske meg til jul.

Krankarm ser ut til å være billigst, men der er det fullt av fancy ord som 105, Dura Ace og Ultegra, mens jeg har en slik sykkel smekkfull av Claris: https://www.gekkobikes.no/products/flow-grv/

Er det kanskje "best" å punge ut for pedaler i stedet for, som da er enkelt å ta med til ny sykkel når jeg engang kjøper det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LochNess skrev (12 timer siden):

Utifra hva jeg klarer å finne så trooor jeg at det er eldre kranksett som ikke er hollowtech (Krank: Shimano Claris RS 200 50/34T)

Ja, jeg så også det etterpå men satt i bilen så fikk ikke skrevet. Da blir det enten kranksett eller pedaler!

Endret av rosandholm
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assioma Duo her også. De er veldig bra. Nå har jeg akkurat hatt et problem og selv om det er utenfor reklamasjon/garanti tid så ordner de opp. Så en ting er pedalene er bra, nå som jeg har prøvd supporten deres så er den bra også.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input! Noe som taler i mot å kjøpe kun wattmålerene for å bruke med eksisterende pedaler? Sparer en høvding på det, fremfor komplett pedalsett, samt at jeg ikke helt dobler verdien på sykkelen min kun med pedaler 😄
https://bikeshop.no/favero-electronics/77202s/favero-assioma-duo-shi-wattmåler-bt-ant-plus-198g-for-shimano-pedaler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig høy såkalt Q-faktor på Shimano-varianten (dvs. pedalene havner lengre ut fra krankarmen). Det hadde ikke fungert for min del (og var ikke lansert da jeg kjøpte mine), men så er jeg veldig følsom for selv små endringer på kontaktpunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...