Gå til innhold

Grx 38t klinge. Er det kun wolftooth å finne?


Ivar Elverum

Anbefalte innlegg

Har ikke fasit, men i min søken etter mix n match deler til et grusprosjekt kan det se ut som om Shim stopper sin GRX produksjon på 40t. Standard blir vel ansett som 42 og 44 som stor(?)

Hvis du har 812 bakgir så kan det se ut som om giret takler 46/11 kassetten. Da vil du få  veldig mye lettere uten å kompromisse på tyngste.

Understreker at det ikke er 2 streker under 812 og 46/11 kompabilitet men det ser slik ut 

Evil sin gravel blir levert med den pakken ihvertfall 

Man kan også sette på goatlink på bakgiret og på den måten øke størrelsen på kassetten. 

WT 38 er jo forøvrig helt innafor med unntak av at det kanskje blir litt for lett på det tyngste hvis man skal trøkke til nedover. 

Endret av ulf martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (3 timer siden):

Har ikke fasit, men i min søken etter mix n match deler til et grusprosjekt kan det se ut som om Shim stopper sin GRX produksjon på 40t. Standard blir vel ansett som 42 og 44 som stor(?)

Hvis du har 812 bakgir så kan det se ut som om giret takler 46/11 kassetten. Da vil du få  veldig mye lettere uten å kompromisse på tyngste.

Understreker at det ikke er 2 streker under 812 og 46/11 kompabilitet men det ser slik ut 

Evil sin gravel blir levert med den pakken ihvertfall 

Man kan også sette på goatlink på bakgiret og på den måten øke størrelsen på kassetten. 

WT 38 er jo forøvrig helt innafor med unntak av at det kanskje blir litt for lett på det tyngste hvis man skal trøkke til nedover. 

Takk for info altså, topp 🙂

Kassett og goatlink blir fort kostnaden på wt-klinga. Drivverket har ikke mer enn 500k, sykkelen ankom septemberish i år. Jeg ser ikke helt at jeg trenger å kjøre ut 38 nedover, da får jeg heller bare trille. 
legger klinga i handlekurv og venter på vårens første 20% stigning… 

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (2 timer siden):

Takk for info altså, topp 🙂

Kassett og goatlink blir fort kostnaden på wt-klinga. Drivverket har ikke mer enn 500k, sykkelen ankom septemberish i år. Jeg ser ikke helt at jeg trenger å kjøre ut 38 nedover, da får jeg heller bare trille. 
legger klinga i handlekurv og venter på vårens første 20% stigning… 

Ja det er der jeg også har landet. Har en MTB som skal få dropbar. Jeg får ikke plass til GRX krank uten modding og masse styr så beholder XT kranken og får maks 38t. Det blir "tungt nok". Funker det med 46/11 på 812 giret rett ut av boksen så velger jeg det. Hvis ikke så blir det 42/11 kassetten. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (1 time siden):

Ja det er der jeg også har landet. Har en MTB som skal få dropbar. Jeg får ikke plass til GRX krank uten modding og masse styr så beholder XT kranken og får maks 38t. Det blir "tungt nok". Funker det med 46/11 på 812 giret rett ut av boksen så velger jeg det. Hvis ikke så blir det 42/11 kassetten. 

Jepp. På flata trødde jeg fint 35 uten å spinne meg ihjel. 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (Akkurat nå):

Ja. Styrte mye med å finne 38t drev narrow wide siste år. Endte opp med Wolftooth. 
Kunne du ha brukt et vanlig 38t og en kjedefører? Kanskje…

Neinei, her skal det ikke være noen kjedefører! 
så, gå ned 12kg eller kjøpe wolf. Det blir wolf!

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JanS skrev (2 timer siden):

Men hva kommer oppå nå? Denne er vel over 350,- uansett.

men husker ikke om posten pleier legge til en haug fra ali.

Hadde sykkelkomponenter tatt feks 750,- for klinga hadde kjøp derfra vært nobrainer. Haff

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk klinga i posten i dag, og den var oval, ja. Det går nok fint det, altså! Har oval på tjukkas og har hatt på stisykkel.

Så, da fikk gravel komme inn i plussgrader. Få vaska av siste tur før montering

(vask krever tilgang på det badet 18årig datter ser som sitt. Minerydding blir nok barnemat…)

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...