Ivar Elverum Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Har greid å lokalisere en stk 38t wolftooth-klinge til min grx (1x selvsagt), men er det kun denne der ute? Noe stiv pris imo, joa det er wolftooth og klinga var fin den Quote Om itj ainna så på trass
ulf martin Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 (edited) Har ikke fasit, men i min søken etter mix n match deler til et grusprosjekt kan det se ut som om Shim stopper sin GRX produksjon på 40t. Standard blir vel ansett som 42 og 44 som stor(?) Hvis du har 812 bakgir så kan det se ut som om giret takler 46/11 kassetten. Da vil du få veldig mye lettere uten å kompromisse på tyngste. Understreker at det ikke er 2 streker under 812 og 46/11 kompabilitet men det ser slik ut Evil sin gravel blir levert med den pakken ihvertfall Man kan også sette på goatlink på bakgiret og på den måten øke størrelsen på kassetten. WT 38 er jo forøvrig helt innafor med unntak av at det kanskje blir litt for lett på det tyngste hvis man skal trøkke til nedover. Edited December 28, 2023 by ulf martin Quote
Ivar Elverum Posted December 28, 2023 Author Posted December 28, 2023 ulf martin skrev (3 timer siden): Har ikke fasit, men i min søken etter mix n match deler til et grusprosjekt kan det se ut som om Shim stopper sin GRX produksjon på 40t. Standard blir vel ansett som 42 og 44 som stor(?) Hvis du har 812 bakgir så kan det se ut som om giret takler 46/11 kassetten. Da vil du få veldig mye lettere uten å kompromisse på tyngste. Understreker at det ikke er 2 streker under 812 og 46/11 kompabilitet men det ser slik ut Evil sin gravel blir levert med den pakken ihvertfall Man kan også sette på goatlink på bakgiret og på den måten øke størrelsen på kassetten. WT 38 er jo forøvrig helt innafor med unntak av at det kanskje blir litt for lett på det tyngste hvis man skal trøkke til nedover. Takk for info altså, topp 🙂 Kassett og goatlink blir fort kostnaden på wt-klinga. Drivverket har ikke mer enn 500k, sykkelen ankom septemberish i år. Jeg ser ikke helt at jeg trenger å kjøre ut 38 nedover, da får jeg heller bare trille. legger klinga i handlekurv og venter på vårens første 20% stigning… 1 Quote Om itj ainna så på trass
Ivar Elverum Posted December 28, 2023 Author Posted December 28, 2023 4bolt 110bcd Quote Om itj ainna så på trass
ulf martin Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 baronKanon skrev (1 time siden): Hvaslags boltsirkel er det? Er vel 110 asymmetrisk. Eller kanskje det ble for oversiktlig for dem så de har laget et par til med annen BCD 😉 1 Quote
ulf martin Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Ivar Elverum skrev (2 timer siden): Takk for info altså, topp 🙂 Kassett og goatlink blir fort kostnaden på wt-klinga. Drivverket har ikke mer enn 500k, sykkelen ankom septemberish i år. Jeg ser ikke helt at jeg trenger å kjøre ut 38 nedover, da får jeg heller bare trille. legger klinga i handlekurv og venter på vårens første 20% stigning… Ja det er der jeg også har landet. Har en MTB som skal få dropbar. Jeg får ikke plass til GRX krank uten modding og masse styr så beholder XT kranken og får maks 38t. Det blir "tungt nok". Funker det med 46/11 på 812 giret rett ut av boksen så velger jeg det. Hvis ikke så blir det 42/11 kassetten. 1 Quote
Ivar Elverum Posted December 28, 2023 Author Posted December 28, 2023 ulf martin skrev (1 time siden): Ja det er der jeg også har landet. Har en MTB som skal få dropbar. Jeg får ikke plass til GRX krank uten modding og masse styr så beholder XT kranken og får maks 38t. Det blir "tungt nok". Funker det med 46/11 på 812 giret rett ut av boksen så velger jeg det. Hvis ikke så blir det 42/11 kassetten. Jepp. På flata trødde jeg fint 35 uten å spinne meg ihjel. Quote Om itj ainna så på trass
Panda Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Ja. Styrte mye med å finne 38t drev narrow wide siste år. Endte opp med Wolftooth. Kunne du ha brukt et vanlig 38t og en kjedefører? Kanskje… Quote
Ivar Elverum Posted December 28, 2023 Author Posted December 28, 2023 Panda skrev (Akkurat nå): Ja. Styrte mye med å finne 38t drev narrow wide siste år. Endte opp med Wolftooth. Kunne du ha brukt et vanlig 38t og en kjedefører? Kanskje… Neinei, her skal det ikke være noen kjedefører! så, gå ned 12kg eller kjøpe wolf. Det blir wolf! 1 Quote Om itj ainna så på trass
JanS Posted December 31, 2023 Posted December 31, 2023 38 og 36: https://www.aliexpress.com/item/1005004225865915.html 1 Quote
Ivar Elverum Posted December 31, 2023 Author Posted December 31, 2023 (edited) JanS skrev (2 timer siden): 38 og 36: https://www.aliexpress.com/item/1005004225865915.html Men hva kommer oppå nå? Denne er vel over 350,- uansett. men husker ikke om posten pleier legge til en haug fra ali. Hadde sykkelkomponenter tatt feks 750,- for klinga hadde kjøp derfra vært nobrainer. Haff Edited December 31, 2023 by Ivar Elverum Quote Om itj ainna så på trass
Plankepetter Posted December 31, 2023 Posted December 31, 2023 Ali er registrert i voec så det skal ikke komme noen utgifter i tillegg. Quote
Ivar Elverum Posted January 1 Author Posted January 1 Sånn, da ble det årets første sykkelrelaterte kjøp! prøve huske oppdatere tråden når jeg har mottatt klinga og fått den på sykkelen! takk for tips, godtfolk. og: Godt nytt år! 1 Quote Om itj ainna så på trass
Ivar Elverum Posted January 16 Author Posted January 16 Fikk klinga i posten i dag, og den var oval, ja. Det går nok fint det, altså! Har oval på tjukkas og har hatt på stisykkel. Så, da fikk gravel komme inn i plussgrader. Få vaska av siste tur før montering (vask krever tilgang på det badet 18årig datter ser som sitt. Minerydding blir nok barnemat…) Quote Om itj ainna så på trass
Ivar Elverum Posted January 27 Author Posted January 27 Fikk ut fingern, klinga montert! Få piggdekk i posten nå så DDFAD4E3-615A-44FA-BEB5-1BAAB1B9FC0D.mov 1 Quote Om itj ainna så på trass
Recommended Posts