Jump to content

Grx 38t klinge. Er det kun wolftooth å finne?

Recommended Posts

Posted (edited)

Har ikke fasit, men i min søken etter mix n match deler til et grusprosjekt kan det se ut som om Shim stopper sin GRX produksjon på 40t. Standard blir vel ansett som 42 og 44 som stor(?)

Hvis du har 812 bakgir så kan det se ut som om giret takler 46/11 kassetten. Da vil du få  veldig mye lettere uten å kompromisse på tyngste.

Understreker at det ikke er 2 streker under 812 og 46/11 kompabilitet men det ser slik ut 

Evil sin gravel blir levert med den pakken ihvertfall 

Man kan også sette på goatlink på bakgiret og på den måten øke størrelsen på kassetten. 

WT 38 er jo forøvrig helt innafor med unntak av at det kanskje blir litt for lett på det tyngste hvis man skal trøkke til nedover. 

Edited by ulf martin
Posted
ulf martin skrev (3 timer siden):

Har ikke fasit, men i min søken etter mix n match deler til et grusprosjekt kan det se ut som om Shim stopper sin GRX produksjon på 40t. Standard blir vel ansett som 42 og 44 som stor(?)

Hvis du har 812 bakgir så kan det se ut som om giret takler 46/11 kassetten. Da vil du få  veldig mye lettere uten å kompromisse på tyngste.

Understreker at det ikke er 2 streker under 812 og 46/11 kompabilitet men det ser slik ut 

Evil sin gravel blir levert med den pakken ihvertfall 

Man kan også sette på goatlink på bakgiret og på den måten øke størrelsen på kassetten. 

WT 38 er jo forøvrig helt innafor med unntak av at det kanskje blir litt for lett på det tyngste hvis man skal trøkke til nedover. 

Takk for info altså, topp 🙂

Kassett og goatlink blir fort kostnaden på wt-klinga. Drivverket har ikke mer enn 500k, sykkelen ankom septemberish i år. Jeg ser ikke helt at jeg trenger å kjøre ut 38 nedover, da får jeg heller bare trille. 
legger klinga i handlekurv og venter på vårens første 20% stigning… 

• Like 1

Om itj ainna så på trass

Posted
Ivar Elverum skrev (2 timer siden):

Takk for info altså, topp 🙂

Kassett og goatlink blir fort kostnaden på wt-klinga. Drivverket har ikke mer enn 500k, sykkelen ankom septemberish i år. Jeg ser ikke helt at jeg trenger å kjøre ut 38 nedover, da får jeg heller bare trille. 
legger klinga i handlekurv og venter på vårens første 20% stigning… 

Ja det er der jeg også har landet. Har en MTB som skal få dropbar. Jeg får ikke plass til GRX krank uten modding og masse styr så beholder XT kranken og får maks 38t. Det blir "tungt nok". Funker det med 46/11 på 812 giret rett ut av boksen så velger jeg det. Hvis ikke så blir det 42/11 kassetten. 

• Like 1
Posted
ulf martin skrev (1 time siden):

Ja det er der jeg også har landet. Har en MTB som skal få dropbar. Jeg får ikke plass til GRX krank uten modding og masse styr så beholder XT kranken og får maks 38t. Det blir "tungt nok". Funker det med 46/11 på 812 giret rett ut av boksen så velger jeg det. Hvis ikke så blir det 42/11 kassetten. 

Jepp. På flata trødde jeg fint 35 uten å spinne meg ihjel. 

Om itj ainna så på trass

Posted
Panda skrev (Akkurat nå):

Ja. Styrte mye med å finne 38t drev narrow wide siste år. Endte opp med Wolftooth. 
Kunne du ha brukt et vanlig 38t og en kjedefører? Kanskje…

Neinei, her skal det ikke være noen kjedefører! 
så, gå ned 12kg eller kjøpe wolf. Det blir wolf!

• Like 1

Om itj ainna så på trass

Posted

Sånn, da ble det årets første sykkelrelaterte kjøp!

prøve huske oppdatere tråden når jeg har mottatt klinga og fått den på sykkelen! 
takk for tips, godtfolk.

og: Godt nytt år! 

• Like 1

Om itj ainna så på trass

• 3 weeks later...
Posted

Fikk klinga i posten i dag, og den var oval, ja. Det går nok fint det, altså! Har oval på tjukkas og har hatt på stisykkel.

Så, da fikk gravel komme inn i plussgrader. Få vaska av siste tur før montering

(vask krever tilgang på det badet 18årig datter ser som sitt. Minerydding blir nok barnemat…)

Om itj ainna så på trass

• 2 weeks later...