Rottenikken Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Har frem til nå syklet på et par Giro sko kjøpt i 2012 som jeg har vært ekstremt fornøyd med. Opplever at mange sko er relativt smale til min noe (men ikke ekstremt) brede fot, giroen har vært perfekt her. Noen tips til sko for hardtail («Birken sko») for en slik fot? Quote
EspenE Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Har bred fot og fant ut at Lake hadde sko som passet meg godt. De har størrelsestabell på nettsiden som baserere seg på at du tar mål av egen fot og sammenligner med tabbellen. Både i bredde og lengde. Kommer i inntil tre forskjellige bredder. Quote
erikskon Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Jeg har veldig bred fot og fikk en fantastisk bra match med Lake sko. De har god oversikt over bredden på ulike modeller, jeg fant de bredeste modellene blant det øvre sjiktet, men de aller dyreste er smalere. Quote
Rottenikken Posted December 29, 2023 Author Posted December 29, 2023 Takk skal ta en nærmere titt på disse! Noen spesifikke modeller å anbefale? Quote
baronKanon Posted January 1 Posted January 1 De fleste sykkelsko er basert på en veldig smal lest, og det er ikke heldig. Har hørt at Specialized har begynt å skjønne at ikke alle har supersmal fot og de har endret på sine lester, så det som før var "wide" er nå normal og så har de fått en bredere og gammel normal er np smal. Dette har de begynt med på noen dyreriket landeveissko, og er ikke sikker på om det har kommet til terrengsko. Quote
Chalshus Posted January 5 Posted January 5 Jeg opplever at standard Shimano passer de fleste nordmenn. De har bredere modeller i de dyrere modellene. Kanskje XC702 i bred utgave kan passer deg bra? Den er bredere enn Lake Wide. Quote
andersar Posted January 12 Posted January 12 Jeg har Donald-bein og syns Bontrager Ralley fungerer veldig bra! Har til og med brukt på dem på (hysj) fulldemperen også! Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Recommended Posts