Gå til innhold

Spylevæskepåminnelse


Anbefalte innlegg

Det er kaldt. Det gjør litt vondt i de edlere deler når man går ute, selv med stilongs. Hundetestikler kan falle av i disse temperaturer skrives det.

I rekken av ting som er kjipt med 20 minus, er at spylervæsken som ofte selges går til minus 21 grader og for oss som kjører lite bil er den vel enda blandet med litt sommervæske. Noe jeg ikke har tenkt på før Frossen spylervæske: Gjør dette nå!-artikkelen dukket opp. Konsentrert spylervæske er visstnok det magiske midlet for oss som ikke har tenkt på dette. Utsolgt de fleste steder i Oslo. De-icer er visstnok et substitutt.

Screenshot_20240105-174458_NetatmoKopi.jpg.9b2ea6924a3dba1fe3893e08c2c3779b.jpg

Tips: Endret bildestørrelse ved å dobbeltklikke på bildet etter det lagt inn. Her bredde 600. Tips fra @baroudeur i Commuter-tråden

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips. Var heldig med å få kjøpt en flaske med konsentrert spylervæske igår. Mens jeg var i butikken var det 3 andre som spurte om det samme. Sikkert lest samme artikkel.

En har kanskje litt å gå på. Netatmoen viste -24.3 inatt og -18 Biltema spylevæskeflasken jeg har i garasjen flyter enda. Dog, er bare -18.5 når jeg sjekket isted. Kanskje bittelitt varmere i min uisolerte garasje.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg fikk denne påminnelsen under forrige kuldeperiode, og hadde til alt hell en 25L kanne med konsentrat stående, så det ble faktisk kjørt på en god liter med ren guffe for å senke frysepunktet noen knepp til.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...