Gå til innhold

Zwift hardware?


Furu

Anbefalte innlegg

Ser på mulighetene til å lage meg en ny innesyklingshule. Er det AppleTV som er enklest og best for Zwift på ‘storskjerm’?

Jeg mener da beste hardware for å kjøre Zwift software….jeg bruker Tacx Neo som hardware for den fysiske delen  

Apropos innesykling; Er det kommet gode (jeg mener skikkelig gode) alternativer til Zwift?

 

Endret av Furu

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp frankenstein build på nett, join evt zpcmr på facebook, og les filene der (det meste/alt, står i dem). 
kjørte atv frem til i fjor høst, skal ikke tilbake dit gitt.

nå brukes atv til det den "kan", tv-streaming.

en sjelden gang brukes ipad sammen med zwift, hvis jeg ser feks vårklassikerne samtidig

 

det må sies at zwift bruker en eldgammel teknologi i bunn, som gjør gamingopplevelser ala det dagens gamere kjører, umulig. 
atv gir maks 30fps, med feks gtx970 som jeg har får jeg 57 i london!, 52 på en travel dag..

(makuri orker jeg ikke snakke om)

zwiftritt er enklere å følge med i, ikke kondismessig, men fps

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konkret anbefaler du da en spesialbygd PC, tolker jeg det som @Ivar Elverum  

Finner nok mye info på fb, men kanskje du kort kan forklare hvorfor du ikke går tilbake til ATV?

Hva gjør iPad til en god nok løsning når du også ser på et tv-program?

Endret av Furu

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (17 minutter siden):

Helt konkret anbefaler du da en spesialbygd PC, tolker jeg det som @Ivar Elverum  

Finner nok mye info på fb, men kanskje du kort kan forklare hvorfor du ikke går tilbake til ATV?

Hva gjør iPad til en god nok løsning når du også ser på et tv-program?

Ja, men det trengs ikke det nyeste nye med skjermkort til 15løk! Jeg har ikke specs min foran meg, kan evt finne på søndagskvelden

antall blåtannbegrensninger, blåtannkrøll, framrate i større events/ritt, ikke mulig med overlay (kjører sauceforzwift oppå), og sist, men ikke minst: historiens mest rævvva produkt, fjernkontrollen. (jau, kan kjøpe den siste, men å gi 600,- for et produkt som burde funka i versjon 4 sånn ca er uaktuelt.)

jeg ser feks ritt eller film (helst ritt) på storskjermen (tv), og da trenger jeg ikke følge med på zwift veldig, går greit-ish å ligge med miguel eller coco.

ipad er lysår enklere enn atv. Jeg kjøpte atv for zwift, hadde aldri hatt det ellers. Det er en dyr chromecast (er iphonebruker, hatt ymse macbooks, og bruker ipad jevnt gjennom uka). 
fan ellers, men ikke atv

 

edit: zwift hadde visst testa en applechip som ga gode resultater grafikkmessig, så kanskje det blir en eldre mac igjen, når ting skjer.

noe av greia er jo at zwift mangler penger, de brukte haugevis på sykkelen det aldri ble noe av, og måtte sende hjem litt folk osv.

og, de starta på den gamle teknologien, passerte visstnok point of no return osv.

 

andre rulleunderholdningsgreier fins, ikke prøvd noen.

Blir ikke dette litt som historien? Alle var bedre enn vhs, men… alle var bedre enn cd, men… Laserdisc langt overlegen dvd, men.

kjepphest: flipperspill banker alt av dagens spillteknologi

 

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. alternativer tester jeg ut indieVelo for tida. Stor utvikling, men er jo likevel på et tidlig stadie likevel. Er folk fra zwift (med fokus på esport) som står bak, og programmet vil fokusere på nettopp rittopplevelsen. Er diverse småting folk har etterspurt i zwift lenge som allerede er på plass (streamingstøtte, dual recording, lage egne events osv ), men du kan f.eks. ikke lage egne treningsøkter selv enda (bare importere), og brukerbasen er jo nokså liten.

Har også hørt om Rolla World, bl.a. pga. grafikken (for de som bryr seg om sånt), men ikke fått testa denne ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett! Bare bli en gamer som hobby i tillegg, slik at du får behov for en god PC, og bruk den. Mer enn nok kapasitet til Zwift på Ultra i storskjerm. 😉

Men er vel det man får anbefalinger om på den Facebook-gruppa, men kun målrettet for Zwift så man slipper femsifrede beløp for en rigg + skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte med zwift brukte jeg Apple TV. En periode var jeg forferdelig plaget med dropout, noe som skyldtes interferens mellom bluetooth tilkoblingen mellom rulla og WiFi. 2,4GHz Wifi går på samme frekvenser som blåtann.

Etter dette gikk jeg over til PC med ant+, og har ikke opplevd dropout siden- og jeg zwifter mye. Nesten all trening i oktober til mai er på zwift. Jeg kjøpte ingen kickass-PC. Zwift kjører enkel grafikk, så en enkel hjemme PC til 5000-6000 gjør nytten. 

Tråkke rundt i zwift er meningsløst kjedelig. Sykle gruppeturer er helt greit, men rittopplevelsen i zwift er helt konge. Selvkomponerte treningsøkter i zwift fungerer også helt greit. Det eneste minuset er at du må lage øktene på PC eller mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvjs/dessverre blitt for treg i oppfattelsen til å ta opp gaminga igjen. Var aldri hardgamer, men noen timer har man jo. Ble trigga av de enkle spilla, start-kjør/skyt. Menyer, valg, strategi osv, aldri vært min greie. Jeg kom LANGT i bombjack på c64 uten autofire! 
 

Både rolla og indie ser jo unektelig bra ut, og de trenger vel at en av de store klubbene på zwift blir med over. For ja, mulighetene i zwift er for begrensede. At man ikke kan endre HUD, ha de tingene sauce har, innebygd osv.

Selv er jeg på zwift mye for det sosiale gjennom mørketiden, har fått gode venner i virkeligheten etter å ha sykla med dem på online.

Mangler nye ruter, flere challenger, noe som motiverer!

 

 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stosu skrev (På 15.7.2023 den 9.09):

 så en enkel hjemme PC til 5000-6000 gjør nytten.

Om du leser den fb gruppa det henvises til så kommer du langt for mindre. 
Jeg kjøpte en brukt pc til 1500 kr og satte inn en gpu. Kosta meg totalt 3000 kr og kjører Zwift i Ultra og 60ish fps. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (3 timer siden):

Har fått tak i en Dell Inspiron 3847 i5-4460. I følge Frankenbuild infoen skal den passe bra. 
Trenger nå et egnet skjermkort….og TV. 

Det gikk unna 😀
gtx970 eller 1070 bør vel kunne oppdrives. Tv får du hivd etter deg ca. Mener at jeg leste Higgins strødde lovord om denne (ække bombesikker)  monitoren: 

https://www.finn.no/286208556

liggi ute en god stund

Endret av Ivar Elverum
  • Thanks 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (23 minutter siden):

gtx970 eller 1070 bør vel kunne oppdrives.

Disse finner man i hopetall på finn. Kjøpte et GTX 1060 3GB for 500 kr i vinter, blir brukt til å spille Fortnite på en gammel kontordesktop. Omtalt som Toyota Corolla blant skjermkort!

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...