Gå til innhold

Varmere skistøvler til skøyting


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg plages med at jeg fryser veldig på beina hvis skituren blir mer enn 45min med mine gamle racingstøvler (både rossignol og madshus) og lurte på om det er noen som har et varmere alternativ å anbefale.

Har inntrykk av at utvalget er større/bedre på klassisk sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardrock skrev (2 timer siden):

Hvis skoene fungerer og passer greit ellers kan jeg anbefale å bruke en tykk ullsokk type ragg utapå skoen. Gjør dette på klassiskskoa mine og fungerer bra, men usikker på hvor lett det er å få utapå skøytesko...

Dette er løsningen. Raggsokk er billigere og minst like bra som skoovertrekk. Hørte til og med Øystein "Pølsa" Pettersen anbefale dette i nyeste episode av podcasten Gode Dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Blir kald på beina nesten uansett temperatur og intensitet. Myke tur/treningsstøvler er varme, men jeg synes de er litt kjedelige å gå i. Men så prøvde jeg Alpina CSK i 2019 og de var mye bedre. Selv om de muligens er kategorisert som treningsstøvler er de stive nok for meg. Klarte å slite de ut iløpet av to sesonger, og kjøpte da Alpina Comp Skate som er videreføring av modell og dessuten virker mer slitesterk. Med disse støvlene kan jeg gå uten skoovertrekk om det er varmere enn minus 5, tynt skotrekk mellom minus 5 og minus 10, men er det kaldere må jeg ha termoskotrekk. Har klassiskversjonen også som jeg er fornøyd med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...