eOpseth Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 Mulig det har vært debatert før, men jeg skal fornye lisensen på JR, han er under 16, så det er ikke snakk om rare summen. Men det står "forsikring på trening i hele verden". Hva betyr det? Organisert eller egentrening? All sykling med klubbtøy er trening? Sykling uten klubbtøy er ikke trening? Som sagt, lisens blir det uansett, men hva omfatter lisensen egentlig når uhellet er ute. 1 Quote
Panda Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 https://sykling.no/app/uploads/2023/04/Fors.bevis-2023.pdf Quote
eOpseth Posted January 23, 2024 Author Posted January 23, 2024 Den har jeg sett, men det er teksten under jeg lurer på: Forsikringen gjelder også ved all organisert og individuell trening på sykkel i treningsutstyr (sykkelhjelm og treningsantrekk). Slik jeg tolker dette, så er all aktiviet på sykkel, uavhengig av klubbtøy, dekket av lisensen? Altså om junior trener i en sykkelpark i treningstøy - hva nå det måtte bety egentlig - så er han dekket av forbundets forsikring. 1 Quote
LarsB Posted January 23, 2024 Posted January 23, 2024 Det er den normale oppfattelsen av det ja. Lisens er vel ikke ment å dekke normal til-kiosken-med-flipflopp men trening. I Bikepark er jeans og hettegenser normalt treningsantrekk og han vil være dekket. LarsB 2 Quote
Ndreas Posted January 23, 2024 Posted January 23, 2024 Hvis man kan strekke definisjonen av sykkel til joggesko med hælhjul, og alltid har på bib så bør den jo i prinsippet gjelde hele tiden... Quote
Recommended Posts