Gå til innhold

Godt kjent Gol-Hemsedal?


mpe

Anbefalte innlegg

Hei,

En longshot kanskje, men skal en tur til golsjellet neste helg og lurer på stien mellom Nørelie og Blomeslettane er ok med grussykkel? Noen som vet? Har syklet stien mellom Auenhaugen og Nørelie, som er problemfri.

 

image.png.b9aaa4d7582e38a5331b52a67905df2f.png

Endret av mpe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår faktisk Rune. Jeg lurer på å sykle over nørelihovda. Den sti biten du har rødmerka rundt har jeg syklet flere ganger, tilogmed med landeveisdekk.

Endret av mpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forøvrig ganske bløtt endel steder i fjellet for tiden. Jeg tok halve ruta i kveld. Dvs. alt på Golsiden av Auenhaugliveien.

Den traktor/kjerreveien over fjellet fra Gamle Gurisetvegen funka gull på 35 mm i fjor, men nå var jeg glad jeg hardtail og fete dekk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
mpe skrev (På 18.7.2023 den 12.12):

Har du syklet denne runden? Ser på MTB map at denne stien er rød også.

image.png.17de12288dc33372d4553d42c25b07fb.png

Ser at en tysker tegnet den som rød sti for cirka 6 år siden og at den ble gjort om til "track" (traktorvei e.l.) året etter, men at den beholdt rødfargen. Hvis rødfargen er feil kan jeg gjerne justere (til hva?). Tror ikke det er mange lokale i Hallingdal som tegner på OSM... 😉

Hilsen en som ikke er særlig lokalkjent på dette stedet (men har vært en del på Ål).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt god på sti og merking, men jeg oppfattet den da jeg syklet som traktor/kjerrevei tilsvarende gamle gurisetvegen der den går over fra bilvei. @mpe som var har sist får gjerne ha siste ord, men vi har nok syklet den i veldig forskjellige tilstander og kan ha hatt lity forskjellige opplevelser.

Screenshot_20230808-163522.png.141bdec7c8d2da2d5be468246605e922.png

Jeg fant forøvrig en trailguide for den biten over Nørelihovda. Altså et annet strekke, men det @mpe opprinnelig spurte om. Sikker noen vanskelige partier, men kan jo være noe å utforske om man føler seg eventyrlysten eller for tilgang på grovere verktøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (2 timer siden):

Ser at en tysker tegnet den som rød sti for cirka 6 år siden og at den ble gjort om til "track" (traktorvei e.l.) året etter, men at den beholdt rødfargen. Hvis rødfargen er feil kan jeg gjerne justere (til hva?). Tror ikke det er mange lokale i Hallingdal som tegner på OSM... 😉

Hilsen en som ikke er særlig lokalkjent på dette stedet (men har vært en del på Ål).

Som Soeder, er heller ikke jeg spesielt god på sti og merking, og vil ikke ha noen mening om farge, men vil som sagt beskrive strekket som en traktorvei.

Endret av mpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er best at jeg bare fjerner fargen på den. En typisk traktorvei er i hvert fall ikke rød, med mindre den er veldig bratt og/eller steinete...

Men jeg kan gjerne notere hva slags "tracktype" det er (det forteller hvor grov/tydelig sporet er). Se wikien: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype hvor eksempler er avbildet.

  • Like 1

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...