Gå til innhold

Lagring av fatbike, kjøpe Scorpion Stand eller noe annet?


perbl

Anbefalte innlegg

Boden min er fylt opp av andre ting, og har en fatbike jeg tror jeg tar sjansen på å lagre i sykkelparkering som er noenlunde greit adgangskontrollert i kjelleren på sameiet.

Her er det selvsagt kun sånne kjipolainen stativ som skviser hjul, og det er ikke akkurat kompatibelt med fatbikedimensjoner. Jeg tenkte kanskje et scorpion stand kan funke som støtte, så får jeg bare låse hjulet fast til stativet for rudimentær sikring. Men er det andre løsninger som er verdt å vurdere før jeg slenger avgårde en bestilling på et sånt? Gjerne noe rimeligere og. Jeg synes Scorpion Stand virker å være noe høyt, trenger jo strengt tatt ikke at det løfter opp hjulet fra bakken.

https://feedbacksports.com/products/scorpion-bike-stand-black-1?variant=44803544383786

Et alternativ er selvsagt å snekre noe da.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Jeg har brukt stativet i mange år nå, primært til vask og enkelt vedlikehold og synes det gjør akkurat det som er ment. Har ikke lenger fatbike, men brukte det også på den og var godt fornøyd med funksjonaliteten. 

Jeg pleier å ha et slikt i bagasjerommet sammen med en Mobiwash som gjør at jeg kommer hjem igjen med ren sykkel når vi er i sesongen for slikt - det er praktisk når en bor i blokk. Det går fint å ha en sykkel stående permanent i stativet som du legger opp til, at bakhjulet står i luften er vel ikke noe problem? 

Anleggsflaten mot underlaget er av begrenset størrelse, så jeg ville ikke hatt den stående der hodeløse folk passerer tett på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Lars-Erik said:

Jeg har brukt stativet i mange år nå, primært til vask og enkelt vedlikehold og synes det gjør akkurat det som er ment. Har ikke lenger fatbike, men brukte det også på den og var godt fornøyd med funksjonaliteten. 

Jeg pleier å ha et slikt i bagasjerommet sammen med en Mobiwash som gjør at jeg kommer hjem igjen med ren sykkel når vi er i sesongen for slikt - det er praktisk når en bor i blokk. Det går fint å ha en sykkel stående permanent i stativet som du legger opp til, at bakhjulet står i luften er vel ikke noe problem? 

Anleggsflaten mot underlaget er av begrenset størrelse, så jeg ville ikke hatt den stående der hodeløse folk passerer tett på. 

Det kan nok være at noen kan finne på å dunke litt borti, da det er andre sykler i bruk i samme stativ. Men innbiller meg liksom at den vil stå mer stabilt i et slikt stand enn en løsning der kun framhjulet er i et feste (aka DIY-bygget prosjekt), da det er en litt tung sykkel.

Vi har heldigvis luksusen med å ha sykkelvask med oljefilter og et permanent stående mekkestativ i blokkanlegget jeg bor i, så er primært lagring stativet vil bli brukt for hr.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...