Gå til innhold

Lading Shimano Di2


Anbefalte innlegg

Er ny på Di2 og lurer litt. Hva er mest effektivt for å lade batteri. De ble levert med ladekabel med sykkelen, men ikke lader.
Hvor kraftig lader "tåler" batteriet? Er laderen til min Samsung S21 f.eks helt ok?
Vil lading fra powerbank fungere greit? Jeg ser for meg at dette ofte vil være mer praktisk enn å være koblet til vegg.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skulle ta meg ei litta tur ut nå før det muligens begynner å regne, men der var di2 helt tomt.. Sykkelen har stått i utebod hele vinteren, forrige mandag tok jeg den ut for første tur og ladet den til ca 70% og tok meg en tur på 1.40 t. Når jeg nå skulle hente den ut så var batteriet helt tomt, ikke et rødt lys engang.

Skal vel ikke skje at batteriet bare tømmes når den står i ro og tross alt var ladet opp nesten fullt? Noen med liknende erfaring her?

Sykkelen har altså stått i utebod hele vinteren og der har det naturlig nok blitt minusgrader, kan det føre til at batteriet plutselig lever mye kortere?

 

Endret av Gimondi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plankepetter skrev (41 minutter siden):

Batteriet kan fryse i stykker hvis det står over tid uten strøm i minusgrader .

Har nok kun vært korte tider med minusgrader, er en isolert utebod i tilknytning til hus, samt at det ladet fint forrige uke og fungerte som det skulle. Nå lader det også bra uten noen indikasjon på at noe er feil. Stusset bare over at det plutselig var tomt, så tenkte noe var feil.

Tar absolutt høyde for at det en brukerfeil her et sted altså, men har liksom ikke rørt noe eller gjort noe gærent, føler jeg. Bare ladet og syklet.

Endret av Gimondi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 12-delt Di2? Jeg hadde tidligere 11-delt og ladet batteriet svært sjelden. Med 12-delt har jeg måttet lade ganske ofte. Jeg kjører hendlene trådløst med knappcellebatteri. Har også opplevd at batteriet tappes for lading når det står ubrukt.

Et sted leste jeg at en av pluggene til batteriet bør være i bruk for at batteriet ikke skal tappes unødvendig fort. Mener å huske at det var den midterste porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (1 time siden):

Har du 12-delt Di2? Jeg hadde tidligere 11-delt og ladet batteriet svært sjelden. Med 12-delt har jeg måttet lade ganske ofte. Jeg kjører hendlene trådløst med knappcellebatteri. Har også opplevd at batteriet tappes for lading når det står ubrukt.

Et sted leste jeg at en av pluggene til batteriet bør være i bruk for at batteriet ikke skal tappes unødvendig fort. Mener å huske at det var den midterste porten.

Har 12-delt ja. Funket helt fint i hele fjor, tror jeg ladet maks 3 ganger, men på én uke nå så gikk den fra 70-75% og helt i null. Jeg lastet ned den appen og kjørte en oppdatering, vet ikke om det hjelper noe.

Ladet det opp nesten fullt nå og syklet meg en tur på 1.30 t, nå blinker det grønt og alt ser greit ut, så får jeg se om det skjer neste gang også. Er jo litt annoying må jeg innrømme, når man vil ta seg en spontantur. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...