OleF Posted February 24, 2024 Posted February 24, 2024 (edited) Noen som har erfaring med bruk av slange i tubeless dekk? Blir dette bare tungt og stivt, eller kan det fungere? Edited February 24, 2024 by OleF Quote
Kaiost Posted February 24, 2024 Posted February 24, 2024 Har gjort det på Continental 5000 TL ready, ikke noe problem. Men byttet det ut da de er tunge i forhold til vanlige Continental 5000. Quote
LarsB Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Jeg har gjort det den gangen jeg punkterte. Det var et styr å få lagt inn slangen i alle fall. Husker ikke hvordan det kjørte. Edit: Det var på landevei jeg tenkte på over, og jeg regner med at det var det du tenkte på også. På terrengsykkel punkterer jeg noe oftere og bruker slanger oftere. Det føles ganske likt for å være ærlig. Det er når jeg bruker samme tryjkk. Noe jeg sjelden gjør for å ikke få snakebite hele tiden. Med mer trykk blir det selvsagt ikke like bra, men fullt brukbart med slange. LarsB Quote
OleF Posted February 27, 2024 Author Posted February 27, 2024 Ja det blir nok bare for en liten stund til jeg får satt opp felgen sikkerlig til tubless. Var ikke no problem å få inn slangen, men ser det veier over 400gram totalt med dekk og slange, så det er nok ikke optimalt. Quote
Recommended Posts