Gå til innhold

Er dropout for skeiv for di2? (ikke girøret)


Anbefalte innlegg

Jeg har grublet hele høsten og vinteren på ny sykkel, men valgte å gi min CAAD12 fornyet tillit i form av en 105 di2-gruppe. 

Sykkelen har giret dårlig med ultegra mekanisk lenge, jeg skifter wire av og til, men litt mye jobb (av med krank) så jeg har bare levd med det.

Ramma har knekt girøre 2 ganger i min tid. Syklet 30kkm i mitt eie, kjøpt brukt og sliten allerede da.

Husker fra terrengsykkel at det ikke er "bare bare" å ta på nytt girøre, for selve dropouten kan likevel bli skeiv. Har det skjedd her? Girøret er flunkende nytt, originalt, nettopp tatt ut av posen.

Jeg monterte gir og "finjusterte" 5. giret på øyemål. Girer opp til 1., og girarm går hårfint klar av spilene, nok til at giren går i hjulet i en typidk hektisk rittsituasjon.

Har demontert girøret og kost forsiktig med dropouten og diger skiftenøkkel. Er det en farbar veg, eller skal man aldri prøve å bøye aluminium?

Kan ta bilde av gir i øret hvis det er til hjelp. Vil montere minst mulig med tanke på salgsverdi av 105-gruppen.

Takk!

Edit: 1001 skrivefeil.

 

20240225_184935.jpg

Endret av ktodnem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Skulle gjerne ikke ha forstyrret forumet slik på en søndagskveld, tok et forsiktig tak med skiftenøkkel på bakre dropout-del uten girøret montert, og synes det ble bedre nå. Måtte liksom sjekke dette før jeg starter å montere bremser og minske bruktprisen på delene. Rakk en snartur innom Mason og Standert også!

 

Edit: nei, sykler ikke med qr pekende ned og ikke helt lukket, det er bare kjept på med hjul for å sjekke girarm i 1.

 

20240225_205736_copy_2312x1734.jpg

Endret av ktodnem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...