Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg har grublet hele høsten og vinteren på ny sykkel, men valgte å gi min CAAD12 fornyet tillit i form av en 105 di2-gruppe. 

Sykkelen har giret dårlig med ultegra mekanisk lenge, jeg skifter wire av og til, men litt mye jobb (av med krank) så jeg har bare levd med det.

Ramma har knekt girøre 2 ganger i min tid. Syklet 30kkm i mitt eie, kjøpt brukt og sliten allerede da.

Husker fra terrengsykkel at det ikke er "bare bare" å ta på nytt girøre, for selve dropouten kan likevel bli skeiv. Har det skjedd her? Girøret er flunkende nytt, originalt, nettopp tatt ut av posen.

Jeg monterte gir og "finjusterte" 5. giret på øyemål. Girer opp til 1., og girarm går hårfint klar av spilene, nok til at giren går i hjulet i en typidk hektisk rittsituasjon.

Har demontert girøret og kost forsiktig med dropouten og diger skiftenøkkel. Er det en farbar veg, eller skal man aldri prøve å bøye aluminium?

Kan ta bilde av gir i øret hvis det er til hjelp. Vil montere minst mulig med tanke på salgsverdi av 105-gruppen.

Takk!

Edit: 1001 skrivefeil.

20240225_184935.jpg

Edited by ktodnem
  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Posted

Takk, men det er jo en 2016-modell, og jeg er ikke første eier, så det spørs vel, men kan fyre avgårde en mail, ja. Kommer kanskje en kjekk ramme på finn plutselig.

Posted (edited)

Skulle gjerne ikke ha forstyrret forumet slik på en søndagskveld, tok et forsiktig tak med skiftenøkkel på bakre dropout-del uten girøret montert, og synes det ble bedre nå. Måtte liksom sjekke dette før jeg starter å montere bremser og minske bruktprisen på delene. Rakk en snartur innom Mason og Standert også!

Edit: nei, sykler ikke med qr pekende ned og ikke helt lukket, det er bare kjept på med hjul for å sjekke girarm i 1.

20240225_205736_copy_2312x1734.jpg

Edited by ktodnem