Gå til innhold

Vil du sykle fort nedover?


Anbefalte innlegg

Da bør du kanskje gjøre som Pantani. 

Br-QngGCYAA2urT.jpg

Den raskeste posisjonen er supertuck, men den er som kjent ikke lengre tillatt.

marcel-kittel-of-germany-and-quick-step-

En studie fra 2018 viste imidlertid at Pantani-posisjonen er på høyde med supertuck:

image.png.5082aa40f53b738b57d4f215eb3fcc63.png

image.png.1e1609b98215e04334eeea114403bffc.png

Froome sin karakteristiske posisjon er som vist ikke særlig aero:

z98Z7LQr7QQJCET8Sdvhie.jpg

Men Froome er kanskje heller ikke den man henvender seg til for å sitte riktig på sykkel. Gjør som Pantani heller.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UCI har etter hva jeg har forstått bannlyst Pantani også, med begrunnelsen at det bare er rumpa som kan ha kontakt med sadelen. 
 

Nuvel. Jeg fikk flashback til en plakat et par jenter hadde under ARN for ganske mange år siden:

- Thor! Kan vi få sitte på stanga di?

Endret av Valentino

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å holde dette hemmelig. dvs. ikke for massene. 
For et par år siden ble jeg forbikjørt nedover Kirkeveien i morgenrushet av en kar på helt ny grævvelsykkel med reflekser i hjulene og nesten så prislappen fortsatt satt på styret. Han hadde joggesko, sånne plastplattformer på pedalene, cordbukse, catalinajakke og konsulentsekk. Og så lå han i Supertuck ned fra Vestre Aker Kirke mot Majorstua. 

Jeg vurderte sterkt å svinge av for ikke å komme først til ulykkesstedet., men han klarte seg og trillet glad over Majorstukrysset på rødt. Og så så jeg ham aldri igjen. 
Så vær forsiktig med hvem dere deler den oversikten med. 

 

LarsB

 

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (22 minutter siden):

UCI har etter hva jeg har forstått bannlyst Pantani også, med begrunnelsen at det bare er rumpa som kan ha kontakt med sadelen.

Det har du rett i! Kanskje like greit, går fort nok uansett. Denne er ikke så langt unna supertuck:

image.png.596bf75382083d0f02d6803d699cf0e2.png

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (36 minutter siden):

Men dropperpost-posisjonen til Mohoric da, altså med ratata på sadel, men sadel flere centimeter lavere enn normalen, hvordan ville den kommet ut her?

På topp av de tillatte, tipper jeg. Dropper post tillater jo en slags lovlig supertuck. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...