baroudeur Posted July 19, 2023 Posted July 19, 2023 Da bør du kanskje gjøre som Pantani. Den raskeste posisjonen er supertuck, men den er som kjent ikke lengre tillatt. En studie fra 2018 viste imidlertid at Pantani-posisjonen er på høyde med supertuck: Froome sin karakteristiske posisjon er som vist ikke særlig aero: Men Froome er kanskje heller ikke den man henvender seg til for å sitte riktig på sykkel. Gjør som Pantani heller. Quote Vive le forum!
Valentino Posted July 19, 2023 Posted July 19, 2023 (edited) UCI har etter hva jeg har forstått bannlyst Pantani også, med begrunnelsen at det bare er rumpa som kan ha kontakt med sadelen. Nuvel. Jeg fikk flashback til en plakat et par jenter hadde under ARN for ganske mange år siden: - Thor! Kan vi få sitte på stanga di? Edited July 19, 2023 by Valentino Quote Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill
LarsB Posted July 19, 2023 Posted July 19, 2023 Det gjelder å holde dette hemmelig. dvs. ikke for massene. For et par år siden ble jeg forbikjørt nedover Kirkeveien i morgenrushet av en kar på helt ny grævvelsykkel med reflekser i hjulene og nesten så prislappen fortsatt satt på styret. Han hadde joggesko, sånne plastplattformer på pedalene, cordbukse, catalinajakke og konsulentsekk. Og så lå han i Supertuck ned fra Vestre Aker Kirke mot Majorstua. Jeg vurderte sterkt å svinge av for ikke å komme først til ulykkesstedet., men han klarte seg og trillet glad over Majorstukrysset på rødt. Og så så jeg ham aldri igjen. Så vær forsiktig med hvem dere deler den oversikten med. LarsB 2 1 Quote
baroudeur Posted July 19, 2023 Author Posted July 19, 2023 Valentino skrev (22 minutter siden): UCI har etter hva jeg har forstått bannlyst Pantani også, med begrunnelsen at det bare er rumpa som kan ha kontakt med sadelen. Det har du rett i! Kanskje like greit, går fort nok uansett. Denne er ikke så langt unna supertuck: Quote Vive le forum!
Valentino Posted July 19, 2023 Posted July 19, 2023 Ja, og så føles den skumlere enn å sitte på stanga med hendene i bukken. What’s not to like?😬 1 Quote Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill
RoyE Posted July 19, 2023 Posted July 19, 2023 Men dropperpost-posisjonen til Mohoric da, altså med ratata på sadel, men sadel flere centimeter lavere enn normalen, hvordan ville den kommet ut her? Quote .
baroudeur Posted July 19, 2023 Author Posted July 19, 2023 RoyE skrev (36 minutter siden): Men dropperpost-posisjonen til Mohoric da, altså med ratata på sadel, men sadel flere centimeter lavere enn normalen, hvordan ville den kommet ut her? På topp av de tillatte, tipper jeg. Dropper post tillater jo en slags lovlig supertuck. Quote Vive le forum!
Recommended Posts