Gå til innhold

Krav ved reparasjon av el-sykkel?


Anbefalte innlegg

Litt oppdatering her, etter å ha vært i kontakt med butikken flere ganger har de nå til slutt fått tak i Shimano og ny motor er forsvunnet i posten… Så Shimano sender opp ny motor på nytt og butikken håper de har sykkelen ferdig i slutten av neste uke. Det blir bra. Fikk også i forrige uke tilbud om lånesykkel, så de har det tilgjengelig ihvertfall. Ser derfor ut til at dette løser seg. Uansett mener jeg butikken burde vist at motor var sendt fra Shimano og på et mye tidligere tidspunkt kunne sporet denne og fulgt opp når den uteble.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke imponert over denne sykkelsjappa nå. Henta sykkelen her om dagen, ved ankomst kunne de stolt fortelle at de hadde bytta bremseklosser også på sykkelen i tillegg til motoren. Tenkte med meg selv at det var jo et ok plaster på såret etter all ventingen og manglende kommunikasjon. Fikk sykkelen og etter en kort sjekk viste det seg at baklyset ikke fungerte…. Alle på verkstedet var reist hjem så jeg kunne levne sykkelen til neste dag og så hente den senere, lite aktuelt da det er et godt stykke å kjøre dit. Så jeg sa at jeg fikser lyset sjøl, enkel jobb det siden det bare er 2 skruer som fester ledningene på Shimano motoren. Så da var det bare å dra, men neida, de skulle ha betalt for bremseklossene og jobben med skiftet. Ryk og reis sa jeg til de, det var ikke avtalt og heller ikke kommunisert til meg. Jeg bytter sånt sjøl og har boden full av bremseklosser. De mente folk flest syns det var god service at de gjorde sånt….. Husker for ca 25 år siden at bilverkstedene drev på med sånn cowboy opplegg, bytta masse greier som ikke var avtalt. Forlot butikken ganske hissig etter å ha fortalt de hva jeg syns om hele greia. Mulig jeg er sær men jeg godtar ikke at noen utfører arbeide uten å ha kommunisert dette til meg.

Når jeg så skulle ha sykkelen inn i bilen så oppdaget jeg at de kun hadde byttet klosser bak. Forbremsen som var dårligst var ikke byttet! Da ble i tillegg prisen de forlangte ganske stiv, en pris som jeg trodde var for 2 sett bremseklosser.

Lyset som ikke funka - minuskabel på baklyset var ikke skrudd fast. De andre kablene for front og baklys var bare såvidt dyttet inn. Dårlig jobb altså, måtte løsne skruene og dytte alt skikkelig på plass. Da gikk jeg over alle skruene til motorsystemet for å sikre at ikke noe faller av innen kort tid, de skruene satt ihvertfall godt.

Jeg blir sannsynligvis ikke å handle i denne butikken mer, da skal det være et svært godt tilbud ihvertfall. 

  • Like 3
  • Wow 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eisa01 skrev (1 time siden):

Name and shame?

Var usikker på om jeg skulle nevne navn på sjappa, de har kanskje ok service for andre som ikke skrur så mye sjøl…..

Men det får stå til, om andre har god erfaring med de så er det bare å si ifra. Mulig min opplevelse var et engangstilfelle.

Butikken dette var hos er Birk Sport på Sagene i Oslo.

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svene skrev (4 timer siden):

Var usikker på om jeg skulle nevne navn på sjappa, de har kanskje ok service for andre som ikke skrur så mye sjøl…..

Men det får stå til, om andre har god erfaring med de så er det bare å si ifra. Mulig min opplevelse var et engangstilfelle.

Butikken dette var hos er Birk Sport på Sagene i Oslo.

 

Kan si ifra at jeg også har dårlig erfaring med Birk Sport, riktignok en annen butikk og ikke verksted, men salg 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...