Gå til innhold

AM/FR ski med raus rocker tip/tail for vårsnø/styresnø


Anbefalte innlegg

Mangler en ski for heisbasert vårsnø og styresnø. 

Jeg har noen Salomon pudderplanker som blir for breie og lite presise. Husker ikke hva de heter men det er raust med rocker og funker fint på de dype dagene. 

Jeg har også et par Blizzard Cochise. De blir i overkant directional og stive  litt lite lekne og ganske så tunge.

De sitter riktignok som høgg, er superstabile og veldig dempet, men når det bare er mykt og kartongen ikke er dominerende så trenger jeg ikke all den biffen disse skia har. 

Ser for meg noe rundt 105/110 under fot så man har litt å lande på/med, raust med rocker som sagt, radius rundt 20 (ikke noe mer tror jeg) og greit med camber så den lar seg styre. God demping er et must. 

Skiene jeg er på er ca 185 ( Med unntak av "rando" skiene mine som er kortere). Skiene jeg ser på nå skal være på den kortere siden altså maks 180. 

De jeg har sett på så langt er

Faction Mana 3 

Denne ser ut til å kunne tikke alle boksene. Ut fra videoer med candide så ser det ut som om det er denne eller prodigy som blir brukt mest. 

Dynastar M Free 

M Free og ikke PRO 

Mulig de blir for lite presise og litt for lite biff?

K2 Mindbender 112 

Litt for lite lifted tip/tail og dermed for directional?  

Lite bevandret i dette segmentet av ski så kom gjerne med synspunkt og/eller forslag til hva som kan funke. 

 

 

 

Endret av ulf martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...