Gå til innhold

Alurammer: Caad10 vs Emonda ALR


Anbefalte innlegg

Dukker stadig opp byggetråder med veldig lett og kule alusykler, så leker med tanken på enten en Caad10 eller Emonda ALR.

Ser at vekten er ganske så lik mellom de to, så er største forskjellen at det er racing vs litt mer endurance geometri? 

Noen som har testet begge og kan si noe om forskjellene.

Caad10 er kule pga tidløst design, mens Emonda virker litt mer moderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Emonda ALR med felgbremser på rulla.

Flott sykkel som jeg hadde planer om å bruke til reise sykkel, men den er feilprodusert slik at flaskestativet står ut til siden noen grader så jeg blir sprø av å se på det.

Ergo er den fast på rulla uten flaskestativ.

Om jeg ikke husker helt feil så har den sammenfallende geo med Domane SL gen 2 som jeg og har.

CAAD 10 har vel litt rettere overrør og ser litt mer klassisk ut.

  • Thanks 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg får tak i noen å tafse litt på. Caad10 er liksom litt standarden synes jeg, og så har jeg en Sram Red Cannondale krank som ville sett veldig fin ut på den 🙂 

Endret av msteiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ i alu som kan være et aktuelt alternativ er Canyon Ultimate AL. Den har vel en geo «midt i mellom» race og endurance. Mener å huske at lovordene haglet rundt den ramma de årene den var på markedet. 
Har en 2014-mod selv, og digger den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...