Gå til innhold

Milkit tubeless


Simenf

Anbefalte innlegg

Milkit ser ut til å ha en bra system med egne ventiler og sprøyte som lar deg fylle/fjerne guffe på en enkel måte, booster-flaske for å poppe dekk på felgen, felgtape og guffe uten ammoniakk som skal holde lenge. 
 

Hva er erfaringene? Er alt like bra?

IMG_2657.jpeg

Simen

NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har ikke hatt hele settet, men brukt milkit og sprøyta. Sprøyta er super, men på de nye Muckoff ventilene mine er sprøytespissen for tykk til å gå helt igjennom. Ikke noe problem å fylle, men får ikke sugd opp igjen når jeg skal tømme dekket.

Nå bruker jeg ikke Milkit guffa lengre, synes den klumpa seg til en stor klump etterhvert, men det er det flere andre merker som har delvis gjort også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte med et sett med sprøyte, ventiler mm når jeg kjøpte et DT Swiss hjulsett, sprøyta synes jeg er fantastisk, særlig når spissen går gjennom ventilene, hvilket det gjør på mine milkitventiler. Ventilene har fungert like bra som andre ventiler jeg har prøvd. Mulig sprøyta er en viktig årsak til at jeg synes slangeløst er lite stress, selv på 25mm dekk.

Kjøpte også booster flaska, den bruker jeg ikke, da det fungerer bedre å kjøre bort til bensinstasjonen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vil si at det er viktig å skjønne at man låser seg til et økosystem her. Angrer man, hvilket jeg selv umiddelbart gjorde så sitter man der.

Mine ventiler tettet seg etter første natta, og ventilene stod pekendes opp hele natta. Jeg benyttet Stans race sealant riktignok, men jeg helte det direkte i dekket, altså aldri gjennom ventilene.

Ettersom Stans race sealant også var en stor skuffelse(høres ut som man har helt grus inn sammen med guffa når man sykler) så ble det for min del umiddelbart å gå på jakt etter ny guffe + nye ventiler. Jeg endte opp med orange seal standard som virker kurant, og så gikk jeg for 76Projects ventiler. De er litt hypet opp selve ventilene, men de er helt klart enklere å fylle og for min del er dette en stor bonus med tanke på når man trenger å benytte en liten håndholdt pumpe som man har med på tur. I tillegg kan man enkelt skru de fra hverandre å rengjøre ved behov.

 

Det er flust av andre rundt om som har dårlig erfaring med de Milkit ventilene også, så gjør i det minste din egen research er min anbefaling. Selv sitter jeg med ventilene, den flasken og den sprøyta der hvor jeg kun har brukt ventilene, eller lettere sagt prøvd å bruke dem.

Endret av Switchblade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...